ترک اعتیاد بدون بهره گیری از روش «روان درمانی» کمتر از ۳درصد موفقیت دارد

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۱۳:۲۴:۳۳
کد خبر: ۸۱۴۱۲۴
ترک اعتیاد بدون بهره گیری از روش «روان درمانی» کمتر از ۳درصد موفقیت دارد
ترک اعتیاد و سم زدایی بدون بهره گیری از روش روان درمانی بعد از ترک کمتر از ۳درصد موفقیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، معاون تحقیقات و فن آوری و رییس مرکز تحقیقات اعتیاد و علوم رفتاری دانشگاه با بیان این مطلب گفت : اصول درمان اعتیاد شامل دو بخش کلی است که بخش اول درمان سم زدایی است و در این روش دارویی ،ماده مخدر از بدن سم زدایی شده و این روش حدود ۷تا ۲۱ روز طول می کشد تا فرد از لحاظ جسمی از مواد مخدر پاک شود.

دکتر " سید کاوه حجت " تصریح کرد :  در بخش دوم پس از سم زدایی و  پاک شدن از لحاظ جسمی تمرکز بر ماندگاری فرد در پاکی و عدم مصرف مجدد ماده مخدر است در این دوره مهارت های کنترل وسوسه ، مهارت های ارتباطی و مهارت های کنترل خشم به بیمار آموزش داده می شود و همچنین خانواده درمانی و زوج درمانی نیز برای کمک به بیمار انجام خواهد شد.

وی افزود : در این بخش همچنین فرد وارد گروه درمان شده و احساسات و عواطف از جمله اضطراب ، خشم و نگرانی ها را با افراد ترک کرده در میان می گذارد و از آن ها راهنمایی می گیرد .

این مسئول تاکید کرد : موفقیت درمان این افراد به حمایت های خانواده ، اراده فرد ، مهارت های درمانگر ، شرایط شغلی فرد ، محیط زندگی فرد ، میزان مصرف و نوع ماده مخدر اولیه بستگی دارد.

دکتر " حجت " با اشاره به اینکه برنامه ترک اعتیاد سم زدایی که با قرص ها و داروی های مختلف انجام می شود تنها ۵ درصد از درمان را تشکیل می دهد، بیان کرد :  ۹۵ درصد باقی مانده آموزش ها و مهارت های بعد از سم زدایی است و آمارها نشان می دهد سم زدایی بدون روش روان درمانی بعد از ترک کمتر از ۳درصد موفقیت دارد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز