دانشگاه کوثر میزبان نمایشگاه منطقه‌ای مد، لباس و صنایع دستی شد

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۳:۴۷:۰۱
کد خبر: ۸۱۴۶۳۶
دانشگاه کوثر میزبان نمایشگاه منطقه‌ای مد، لباس و صنایع دستی شد
رئیس دانشگاه کوثر گفت: طبق تفاهم نامه همکاری با مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم دانشگاه کوثر میزبان نمایشگاه منطقه‌ای مد، لباس و صنایع دستی دانشجویان دختر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر علیرضا حسینی با بیان اینکه این نمایشگاه با اهداف بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم و سازمان های مرتبط برگزار می‌شود گفت: میزبانی نمایشگاه مد، لباس و صنایع دستی در گستره دانشگاه‌های استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، مازندران، گیلان، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل است که به دانشگاه کوثر واگذار شده است.

وی با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ پوشش ایرانی ادامه داد: نمایشگاه سراسری مد، لباس و صنایع دستی در دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم برای ایجاد زمینه‌های ترویج فرهنگ پوشش ایرانی، اسلامی و الگو سازی در بحث مد و لباس در حوزه‌های زندگی اجتماعی دانشجویان، ایجاد زمینه‌های ورود دانشجویان دختر به فضای کسب و کار در حوزه مد، لباس و صنایع دستی برگزار خواهد شد.

دکتر حسینی ادامه داد: این نمایشگاه با معطوف نمودن اذهان بانوان به داشته‌های ملی و هویت بخش، از قبیل طرح‌های سنتی طرح‌های ایرانی و اسلامی در زمینه پوشش دانشجویان دختر برپا خواهد شد.

وی گفت: از دیگر اهداف نمایشگاه مد، لباس و صنایع دستی ارتقا توانایی‌ها و مهارت‌های دانشجویان دختر در زمینه طراحی مد و لباس متناسب با فرهنگ و سنت ایرانی و اسلامی  است.

رئیس دانشگاه کوثر گفت: آثار و تولیدات ارایه شده توسط دانشجویان دختر می‌تواند شامل صنایع دستی فلزی، سفالی، سنگی، شیشه‌ای ، نگارگری، گبه و پارچه‌ای و همچنین طرح‌های ترمه دوزی ، سنگ دوزی، پولک دوزی و گلدوزی روی لباس باشد.

گفتنی است این نمایشگاه از تاریخ۱۱ الی ۱۵ اسفند ماه سال ۱۳۹۷ در استان خراسان شمالی دانشگاه کوثر برگزار می‌گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز