اعزام ۳۷۰۰ دانش آموز به اردوی راهیان نور

۱۳۹۷/۱۲/۰۶ - ۱۳:۴۰:۳۴
کد خبر: ۸۱۷۰۴۸
اعزام ۳۷۰۰ دانش آموز به اردوی راهیان نور
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی ازاعزام3700دانش آموزبه راهیان نورخبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، علی شورزاده  در نشست خبری درجمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال اعزام پنج هزار و 600 دانش آموز استان به مناطق سابق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور برنامه ریزی شده که تا کنون سه هزار و 700 نفر اعزام شده اند.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از پایین بودن سرانه کتاب هر دانش آموز در استان نسبت به میانگین کشوری خبر داد و اضافه کرد: علی‌رغم وجود 880 کتابخانه مستقل در مدارس و 2816 کتابخانه کلاسی باز هم از میانگین کشوری در این زمینه عقب هستیم.

شورزاده با ارائه توضیحات تکمیلی در این خصوص ادامه داد: سرانه کشوری به ازای هر دانش آموز 9 جلد کتاب می‌باشد اما در  خراسان‌شمالی این رقم 2.5 جلد است.

به گفته وی: ساخت 60 باب نمازخانه در مدارس استان در سفر رهبر معظم انقلاب به استان در سال 91 مصوب و مقرر شد اعتبارات آن از محل منابع استانی تامین شود.

شورزاده با بیان اینکه اکنون 329 نماز خانه مستقل در مدارس استان دایر است، خاطرنشان کرد: میانگین و شاخص سرانه نمازخانه مدارس در کشور 0/5 متر می‌باشد که این میزان در خراسان‌شمالی 23 سانتیمتر است. همچنین 10 مرکز مشاوره، 11 دارالقرآن و 13 کانون فرهنگی و تربیتی در خراسان شمالی به دانش آموزان خدمات فرهنگی و قرآنی ارائه می‌کنند.

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل اموزش وپرورش خراسان شمالی گفت: این اعتبار تامین نشد و بر این اساس مصوبه هنوز اجرایی نشده است البته راهکار برای اجرایی شدن این نمازخانه ها در دست پیگیری است اما هنوز نهایی نشده است.

شورزاده  با اشاره به تعداد مشاوران مدارس استان افزود: اکنون 258 مشاور در سطح مدارس استان فعالیت دارند و هیچ گونه مشکلی در مقطع متوسطه اول نداریم، اما به طور کلی و با توجه به نیاز دانش آموزان در مقاطع ابتدایی و متوسطه دوم به 50 مشاور دیگر در استان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه به ازای هر 13 دانش آموز یک ساعت خدمات مشاوره ای در مدارس ارائه می شود، گفت: اکنون در مدارس استان با کمبود 50 نفر نیروی مشاور روبه رو هستیم.

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه هزار و 137 نیروی مشاوره در مدارس استان فعالیت می کنند، اضافه کرد: در متوسطه اول هیچگونه کمبودی از این نظر وجود ندارد اما در متوسطه دوم 30 درصد کمبود نیروی مشاوره وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز تربیت دانش آموز خداجوی به عنوان محور اصلی فعالیت تعلیم و تربیت مورد توجه است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی، اظهار کرد: نواختن زنگ سپاس مربی در تمام مدارس با حضور مسئولان استانی و تشکیل ستاد مدرسه ای هفته تربیت اسلامی و همچنین رونمایی از کتب تازه تالیف شده با موضوع فعالیت های پرورشی و فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته تربیت اسلامی است.ودراین هفته ازشماری ازمربیان پرورشی ومربیان  تقدیرخواهدشد.

وی درپایان با اشاره به طرح ملی حفظ جزء 30 قرآن کریم، اظهار کرد: بیش از 40 هزار نفر از دانش آموزان خراسان شمالی در سامانه طرح ملی حفظ جز 30 قرآن کریم ثبت نام و فعالیت های خود را آغاز کرده اند.

انتهای خبر/

منیژه سهرابی رادخبرگزاری برنا

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز