نشاط در حوزه گردشگری/ آینده گردشگری خراسان شمالی را روشن می بینم

۱۳۹۷/۱۲/۱۱ - ۰۹:۴۵:۰۶
کد خبر: ۸۱۸۸۳۳
نشاط در حوزه گردشگری/ آینده گردشگری خراسان شمالی را روشن می بینم
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه امروز بسیاری بر این باور رسیده اند که برای رسیدن به توسعه باید به نقش تاثیرگذار گردشگری توجه کنند گفت: با وجود مشکلاتی که گریبانگیر حوزه های مختلف کشور شده است، اما گردشگری حوزه ای است که هنوز نشاط خود را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،ولی تیموری در نشست صمیمی با فعالان حوزه گردشگری این استان که در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: کسانی که در حوزه گردشگری فعالیت می کنند باید بپذیرند که این شغل خدماتی، امروز یک علم و حرفه بوده و نیازمند دانش و مهارت است.

تیموری با اشاره به اهمیت گردشگری مبتنی بر جوامع محلی گفت: اگر می خواهیم در حوزه گردشگری به درآمد پایدار دست پیدا کنیم باید مشارکت، آموزش و ظرفیت سازی در جوامع محلی اتفاق بیفتد.

تیموری افزود: خراسان شمالی در امر گردشگری فضای بسیاری برای توسعه دارد که در حال حاضر عدم معرفی، بزرگ ترین چالش این استان است که باید هر کدام در حوزه خود معرفی شویم و آموزش ببینیم.

وی از ابلاغ دستورالعمل ایجاد مراکز اطلاعات گردشگران در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: طبق برآوردهای انجام شده، 13 هزار و 600 مرکز اطلاع رسانی گردشگری در داخل کشور نیاز است که در صورت ابلاغ این دستورالعمل، مشکل محدودیت فضا رفع خواهد شد و در مکان های مورد نیاز این مراکز را می توان ایجاد کرد.

وی با اشاره به دیدار خود با استاندار خراسان شمالی و جمعی دیگر از مدیران استانی و شهرستانی، عنوان کرد: نگاه های مثبتی به حوزه گردشگری وجود دارد که باید این اتفاق را به فال نیک بگیریم تا با همراهی، حمایت و بالا بردن ظرفیت ها، به یک عزم ملی در حوزه گردشگری برسیم.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با تأکید بر فرابخشی بودن حوزه گردشگری تصریح کرد: 27 دستگاه، ارگان و نهاد در موضوع گردشگری نقش دارند که اگر هر یک کوچکترین کوتاهی در وظایف کاری خود انجام دهند، انتقادات به سمت حوزه گردشگری است.

وی از فعالان حوزه گردشگری و کسانی که مرتبط با این حوزه فعالیت می کنند خواست تا به سمت بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک حرکت کنند، چرا که در غیر اینصورت در عصر فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال از گردونه رقابت حذف خواهند شد.

وی همچنین خطاب به فعالان دفاتر خدمات مسافرتی خراسان شمالی اظهار کرد: با کار تخصصی و تهیه بسته های سفر مربوط به استان که از ویژگی های کیفیت، رقابت پذیری و قابلیت اجرایی برخوردار باشد در جهت رونق کار خود و توسعه گردشگری استان فعالیت کنید و ما در این زمینه حمایت های لازم را خواهیم داشت.

تیموری با ابراز خرسندی از فراهم آوردن فضایی برای برگزاری این نشست صمیمانه در بجنورد، گفت: با توجه به تجربه ای که از دیگر استان ها دارم، اما در خراسان شمالی مسئولان امر دلسوزانه دنبال کار هستند، چرا که این فضای گفتگو را برای فعالان بخش گردشگری فراهم کردند تا دغدغه ها و مشکلات خود را بیان کنند که این مهم یک ظرفیت بزرگ است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور عنوان کرد: گردشگری خراسان شمالی را با نشاط و آینده روشنی را در این حوزه برای استان میبینم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز در این نشست با تأکید بر اینکه از هر فرصت، ایده و طرحی به منظور معرفی استان استقبال و حمایت می کنیم، گفت: کمک به توسعه گردشگری، کمک به توسعه استان است که این مهم در اولویت برنامه های ما است.

حبیب یزدان پناه افزود: درصد بسیار بالایی از گردشگران به علت عدم آشنایی با جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی خراسان شمالی، اغلب اقامتی چند ساعته در استان دارند که باید کاری کنیم هر گردشگر عبوری حتما توقفی در استان داشته باشد.

وی اظهار کرد: برگزاری کارگاه های چهره به چهره با افراد توانمند و شاخص حوزه های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی و نیز دعوت از اینفلوئنسرهای فضای مجازی به منظور معرفی هرچه بیشتر استان خراسان شمالی در برنامه های ما قرار دارد.

گفتنی است؛ این نشست صمیمی با محوریت اصلی بیان دغدغه ها و مسائل مربوط به حوزه گردشگری از زبان فعالان این حوزه برگزار شد و در پایان معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بخشی از این دغدغه ها پاسخ گفت و نسبت به پیگیری و حل بخشی دیگر از مسائل مطرح شده قول مساعد داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز