دستگاه های اجرایی استان حل مشکلات توانخواهان را اولویت نخست خود بدانند

۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۱۳:۱۵:۱۷
کد خبر: ۸۲۰۵۱۷
دستگاه های اجرایی استان حل مشکلات توانخواهان را اولویت نخست خود بدانند
در راستای جلسه اخیر بررسی وضعیت توانخواهان با حضور استاندار خراسان شمالی مصوباتی اتخاذ شد که خروجی آن منجر به شکل گیری کارگروه ویژه رسیدگی به امور افراد دارای معلولیت استان شد و در نشست آن، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از دستگاه های اجرایی خواست تا حل مشکلات این قشر از جامعه را به طور ویژه و در اولویت نخست کاری خود ببینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، ولی الله حیاتی در این کارگروه اظهار داشت:توانخواهان قشری هستند که در شرایط سختی زندگی می کنند و هر چند که معلولیت برای آنان محدودیت نیست، زیرا امور محوله خود را به بهترین شکل انجام می دهند.
وی در خصوص یکی از مشکلات اصلی افراد دارای معلولیت که مناسب سازی اماکن و معابر است، افزود: باید یکبار برای همیشه بحث مناسب سازی محیط های اداری حل شود و کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها نیز برای این کار، اقدامات لازم از جمله تعریف ردیف بودجه برای سال آینده را انجام دهند.
حیاتی در ارتباط با بیمه افراد دارای معلولیت نیز خاطرنشان کرد:مشکل بیمه این افراد از دو طریق یا به حالت عادی در قالب بیمه سلامت یا به شکل بیمه تکمیلی باید حل شود. 
وی تصریح کرد:باید شان، جایگاه و کرامت افراد توانخواه  در استفاده از اماکن ورزشی هم حفظ شود و آن ها با افراد عادی حضور داشته باشند و این موضوع هم اطلاع رسانی شود.
وی در خصوص مشکل دیگر این افراد که بحث مسکن است، نیز اظهار داشت:حل مشکل مسکن افراد توانخواه یا باید در سطح ملی توسط نمایندگان مجلس پیگیری شود و یا در سطح استانی با همکاری راه و شهرسازی، بهزیستی و دفتر امور اجتماعی استانداری پیگیری شود.
حیاتی خواستار حمایت از طرح های اقتصادی توانخواهان شد و گفت:می توانیم در قالب شرکت های تعاونی و تولیدی از طرح های اقتصادی افراد توانخواه پشتیبانی و حمایت کنیم تا منشا خیر و خدمات برای افراد دیگر باشند.
وی افزود:بانک های عاملی که در حوزه اعطای تسهیلات به افراد توانخواه کم کاری و قصور کرده اند، باید شناسایی شده و این موضوع مورد پیگیری جدی قرار گیرد.
حیاتی در پایان خاطرنشان کرد:باید از تمام ظرفیت های قانونی برای پیگیری و حل مشکلات توانخواهان استفاده کنیم.
در ادامه این نشست مقرر شد تا مصوباتی همچون الزام مناسب سازی، الزام مشاور دارای معلولیت برای راه اندازی امور کار معلولان، پوشش بیمه سلامت، استفاده رایگان از مراکز، تاسیسات و ورزشگاه های دولتی، اولویت استخدام در دستگاه های دولتی برای افراد معلول مقام آور کشوری در رشته های ورزشی، علمی و فرهنگی، اجرای سهمیه سه درصدی استخدامی معلولان برای پست های اجرایی دستگاه های دولتی،ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و اختصاص مسکن از سوی دستگاه های اجرایی متولی، انجام و پیگری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز