مفاخر سرمایه های استان خراسان شمالی هستند

۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۰۹:۰۹:۰۳
کد خبر: ۸۲۱۷۹۲
مفاخر سرمایه های استان خراسان شمالی هستند
رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی با بیان اینکه مفاخر سرمایه های استان هستند، گفت: در تاریخ ۱۰۰ ساله ایران جریان های زیادی در عرصه شعر و ادب موثر بودند و شعر معاصر ما دستخو ش حوادث متعددی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، حبیب صفرزاده در مراسم دومین عصر کتاب استانی و بزرگداشت مفاخر فرهنگ و ادب استان خراسان شمالی که در سالن همایش های بانک ملی برگزار شد اظهار داشت:رشد مدرن یست، تحولات سیاسی، اجتماعی در خاورمیانه و مشرق زمین و همه موجب شد تا اهالی سخن و هنرمندان فرهیخته سمت و سوی حرکت فرهنگی و هنری خود را تعییر بدهند یعنی مبتلابه سنتی نشوند، اقلیمی فکر نکنند بلکه مناسبات سیاسی و اجتماعی را در جریان های شعر خود دخیل بدانند که در خراسان شمالی از این مقوله بی بهره نبودیم.

وی ادامه داد، بسیاری از هنرمندان، سخنوران و شاعران هستند که در عرصه شعر و فرهنگ استان دخیل بودند و بایستی در دستور کار نیکنام حسینی پور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گیرد و مورد تکریم واقع شوند.

صفر زاده، در ادامه با اشاره به ویژکی های استاد داراب بدخشان گفت: آبشخور فکری ایشان همیشه مذهب و علاقه مندی به اهل بیت(ع) بوده است و نگاه این شاعر استان به ائمه اطهار(ع) همیشه زبانزد بوده است.

وی افزود: احمد عضدی ناشر استان نیز در جریان سازی فکری و ادبی استان سهم بسزایی داشته و جسارت بسیاری در نوشتن دارند و در برابر جریان های انحرافی حوزه ادب جبهه می گرفت و اخیرا نیز مشغول ترجمه قرات به زبان کرمانجی است.

وی در ادامه محمودرضا اکرامی فر نیز  را یکی از جریان سازان ادبیات معاصر ایران  برشمرد و افزود: ایشان به دلیل شناخت علمی از جریان های فکری و ادبی و فرهنگی و مکاتب شعری همیشه سعی کرده شعر را بهرصورت دقیق دنبال کند.

صفرزاده گفت: صمیمیت زبانی و مردم گرایی و استفاده از عناصر بومی از خصیصه های شعر ایشان است و این شاعر پیشکسوت سهل و ممتنع شعر می سراید و از الفاظ به خوبی استفاده می کند و معماری در کلام برایش آسان است.

در این آیین از سه مفاخر فرهنگ و ادب خراسان شمالی  و سه روستای برگزیده جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با اهدا لوح تقدیر و هدایایی به رسم یاد بود قدر دانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز