مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

عضویت ۲۲ هزار نفر در کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۳:۲۳:۱۷
کد خبر: ۸۲۲۴۵۹
عضویت ۲۲ هزار نفر در کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از عضویت ۲۲ هزار نفر در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، حسین فرخنده (١٨ اسفند) در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد که در محل دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶۱ کانون فرهنگی و هنری در مساجد  به ثبت رسیده است، گفت: مطابق برنامه ششم توسعه ما باید طبق بند قانونی، در تمام مساجد شهری و تمام روستاهای بالای هزار نفر جمعیت، کانون فرهنگی و هنری تاسیس کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ٢٢ هزار نفر در کانون های مساجد استان فعالیت می کنند و اسامی آن ها در سامانه سجا ثبت شده ولی این رقم به بیش از این تعداد می رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اشاره کرد و با بیان اینکه در این بیانیه دو راهبرد در حیطه رسالت کانون های فرهنگی و هنری می توان متصور شد، افزود: ارتقای علم و پژوهش و بحث معنویت و اخلاق که کانون ها می توانند در راستای تحقق این دو عنصر، گام های ارزنده ای بردارند.

وی درخشش در جشنواره ملی دوستدار کتاب که در چهار دوره از پنج دوره برگزاری، موفق به کسب رتبه شده اند را از جمله دستاوردهای کانون های مساجد استان عنوان کرد و افزود: سال آینده جشنواره استانی روستاهای دوستدار کتاب با هدف دیده شدن روستاهای بیشتر را در دستور کار داریم.

فرخنده، اجرای طرح پیوند «مسجد، مدرسه و خانواده»، کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی، آموزش کتابداران و مدیران کانون ها، پررنگ تر کردن مسئولیت های اجتماعی اعضای کانون ها و توانمند سازی کانون های مساجد را از دیگر طرح های مهم و اجرایی دبیرخانه مساجد معرفی کرد.

هاشم شیرازیان،  مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی نیز در این جلسه، دیدار اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد با رهبر معظم انقلاب را یکی از دغدغه های مهم خواند و اظهارامیدواری کرد با پیگیری رییس ستادعالی این مهم هرچه سریع تر محقق شود.

وی توجه به مقوله هنر را از دیگر برنامه های مهم و اولویت دار برشمرد و افزود: تلاش می کنیم حوزه فعالیت های هنری در کانون های مساجد تقویت شود و شاهد بروز و ظهور استعدادهای هنری بیشتر در این حوزه باشیم.

در این مراسم از برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان و همچنین هشت چهره اثرگذار در حوزه انقلاب اسلامی تقدیر و تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز