مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

آمار کانون های مساجد به ۴۴۴ باب می رسد/ جشنواره استانی روستاهای دوستدار کتاب برگزار می شود

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۳:۲۵:۲۵
کد خبر: ۸۲۲۴۶۱
آمار کانون های مساجد به ۴۴۴ باب می رسد/ جشنواره استانی روستاهای دوستدار کتاب برگزار می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶۱ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان به ثبت رسیده است، گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه، آمار کانون های فرهنگی و هنری مساجد به ۴۴۴ باب می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،حسین فرخنده(هجدهم اسفندماه) در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جمع خبرنگاران گفت: تصویب اساس نامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن از سوی رییس جمهوری، اتفاق مهمی بود که امسال در راستای تثبیت جایگاه کانون  های فرهنگی و هنری به نتیجه رسید.

وی، این اقدام را زمینه ساز حرکت های مطلوب در جذب حمایت و اعتبارات بیشتر خواند و اظهارداشت: با توجه به اینکه تجهیز کانون های فرهنگی و هنری در اولویت برنامه ها قرار دارد، خراسان شمالی در این حوزه پیشتاز است به طوری که طی سال گذشته و امسال مبلغ دو میلیارد و ٣٠٠ میلیون ریال تجهیزات در اختیار کانون ها قرار گرفت که امید داریم با تصویب اساس نامه، ردیف های اعتباری بیشتری برای تجهیز کانون ها اختصاص یابد.

فرخنده، راه اندازی سایت بچه های مسجد را از دیگر اقدامات مثبت امسال معرفی کرد و گفت: بر این اساس، اطلاعات ٢٢ هزار نفر از اعضای ٣٦١ کانون فرهنگی و هنری مساجد شهری و روستایی در این سایت بارگذاری شده که از این طریق، ارتباط گیری با اعضای کانون ها تسهیل می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر به طور میانگین ٦٠ نفر از هر کانون در این سامانه ثبت نام کرده اند، افزود: با مجموعه اقداماتی که انجام خواهد شد قرار است حداقل تعداد اعضای هر کانون به ٢٠٠ نفر عضو برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ٣٦١ فرهنگی و هنری در مساجد  به ثبت رسیده است، بیان کرد: مطابق برنامه ششم توسعه ما باید طبق بند قانونی، در تمام مساجد شهری و تمام روستاهای بالای هزار نفر جمعیت، کانون فرهنگی و هنری تاسیس کنیم.

فرخنده ادامه داد: با این احتساب، ٢٢٠ کانون مساجد روستایی باید به ٢٥٠ باب و ١٤٢ کانون شهری باید به ١٩٢ باب کانون افزایش یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اشاره کرد و با بیان اینکه در این بیانیه دو راهبرد در حیطه رسالت کانون های فرهنگی و هنری می توان متصور شد، افزود: ارتقای علم و پژوهش و بحث معنویت و اخلاق که کانون ها می توانند در راستای تحقق این دو عنصر، گام های ارزنده ای بردارند.

وی، از جمله دستاوردهای کانون ها را درخشش در جشنواره ملی دوستدار کتاب برشمرد که در چهار دوره از پنج دوره برگزاری، موفق به کسب رتبه شده اند و افزود: سال آینده جشنواره استانی روستاهای دوستدار کتاب با هدف دیده شدن روستاهای بیشتر را در دستور کار داریم.

فرخنده، اجرای طرح پیوند «مسجد، مدرسه و خانواده»، کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی، آموزش کتابداران و مدیران کانون ها، پررنگ تر کردن مسئولیت های اجتماعی اعضای کانون ها و توانمند سازی کانون های مساجد را از دیگر طرح های مهم و اجرایی دبیرخانه مساجد معرفی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز