معاون اقتصادی وزیر کشور تاکید کرد؛

نقش آفرینی بیشتر استانداران و فرمانداران در حوزه اقتصاد/ ممانعت از انحراف تسهیلات اشتغال

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۱۲:۱۱:۳۸
کد خبر: ۸۲۴۱۶۵
نقش آفرینی بیشتر استانداران و فرمانداران در حوزه اقتصاد/ ممانعت از انحراف تسهیلات اشتغال
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در سومین روز سفر خود به خراسان شمالی در کارگروه مشترک اقتصاد مقاومتی شهرستان های مانه و سملقان و رازوجرگلان حضور یافت و با اشاره به تکالیف جدید استانداران و فرمانداران در حوزه اقتصاد و تسهیل سرمایه گذاری ها و حمایت از تولید، خواستار آن شد تا با نظارت دقیق، از انحراف و هدررفت منابع و اعتبارات اشتغالزا جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، بابک دین پرست خاطرنشان کرد: در این سفر سه روزه به دستور وزیر کشور، به منظور شناسایی مهم ترین موانع توسعه خراسان شمالی، از تمام ۸ شهرستان این استان دیدار داشتم.

وی یادآور شد: ۳۱ شهرستان محروم و کمتر برخوردار در کشور برای محرومیت زدایی تعیین کردیم که از خراسان شمالی شهرستان رازوجرگلان انتخاب شد و فرماندار باید سند ابلاغ شده را به دقت اجرا کند. وی افزود: این طرح برای ما بسیار مهم است و رصد می کنیم، چون دستور رئیس جمهوری و ابلاغ معاون اول وی را برای آن اخذ کردیم.

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: نشست اخیر استانداران با ۴ وزیر اقتصادی و پیگیری های وزارت کشور نتایج مهمی در تسهیلگری اقتصادی و حذف موانع تولید در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: نقش آفرینی فرمانداران در تصمیم گیری های مرکز استان مورد تاکید است و استانداران مکلف شده اند هر سه ماه یک بار از فرمانداران برای حضور در نشست های استانی اقتصاد مقاومتی و شورای گفت و گو برای ارائه گزارش دعوت کنند.

وی اذعان کرد: به نظر می رسد برخی از فرمانداران اطلاع چندانی از مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران ندارند، در حالی که در شرایط حساس و جنگ اقتصادی ضرورت دارد برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و اشتغالزا بیشتر وقت بگذارند و پیگیری امور سیاسی را به زمان انتخابات موکول کنند.

دین پرست بیان کرد: با پیگیری های استاندار و موافقت وزیر کشور، خراسان شمالی از دو هفته قبل جزو استان های مشمول شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب قرار گرفت و سرمایه گذاران می توانند برای سرمایه گذاری تا سقف ۳۰ میلیارد تومان یا ۲۰ میلیون دلار، از تخفیف ۵۰ درصدی سود تسهیلات بانکی و تضمین بیمه ای صددرصد و برخی معافیت ها و مشوق های دیگر بهره مند شوند.

وی هم چنین گفت: مرحله دوم تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری ابلاغ شد و باید مراقبت شود این تسهیلات دچار انحراف نشود و هدر نرود.

حضور در گلزار شهدا به مناسبت روز گرامیداشت مقام شهید و بازدید از مناطق مرزی و چند واحد تولیدی و صنعتی در دو شهرستان یادشده بخش دیگری از برنامه های سومین روز سفر معاون اقتصادی وزیر کشور به خراسان شمالی بود که با همراهی استاندار انجام شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز