استاندار در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر تاکید کرد؛

افزایش اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر در سال ۹۸

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۰۸:۵۲:۲۴
کد خبر: ۸۲۴۵۲۸
افزایش اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر در سال ۹۸
در نشست صمیمی اصحاب فرهنگ و هنر با استاندار خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی بر افزایش اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر با اولویت بخش خصوصی تاکید کرد و از متولیان و دست اندرکاران این حوزه خواست با انسجام برنامه ها از موازی کاری پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، دکتر شجاعی در این نشست اظهار داشت: هنرمندان از سرمایه های تکرار نشدنی جامعه هستند که با ذوق هنری خود به زندگی روزمره مردم نشاط و پویایی می بخشند. وی ادامه داد: بنا به گزارش مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر استان در سال جاری ۶۰۰ میلیون تومان بود که این اعتبار در سال ۹۸ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می شود اما این اعتبار مازاد باید در بخش خصوصی و با نظر نمایندگان بخش های مختلف این حوزه برای اجرای کارهای تخصصی و بدون نگاه به کارهای دولتی هزینه شود.

 شجاعی افزود: اعتبارات حوزه هنری استان هم در سال جاری ۲۲۰ میلیون تومان بوده است که برای سال آینده علاوه بر افزایش معمول این اعتبارات به طور سالانه، ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار مازاد برای کارهای تخصصی بخش های مختلف زیرمجموعه این حوزه در نظر گرفته می شود‌. وی مطرح کرد: بخش های مختلف مانند چاپخانه ها، انتشارات، کانون های مساجد، موسسات تبلیغاتی و ... برای نمایش آثار هنری در بخش های مختلف نقش بسزایی دارند؛ بر اساس اولویت ها و نداشته های استان در سال آینده یک میلیارد تومان تسهیلات با سود پایین برای حل مشکلات این حوزه ها در نظر خواهیم گرفت.

دکتر شجاعی با تاکید بر تهیه دانشنامه فرهنگ و هنر خراسان شمالی، تصریح کرد: معاون سیاسی استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تهیه این دانشنامه متناسب طی برنامه ای سه ساله اعتبارات مورد نیاز را پیش بینی کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود با اشاره به گرانی های اخیر در جامعه گفت: بخشی از دلایل برای حضور مردم در صف برای تامین کالاهای اساسی به ضعف مدیریت ها و نبود برخی زیرساخت ها ارتباط دارد؛ بدانید که بخش عمده ای از مشکلات به تحریم ها ربط دارد.

شجاعی ادامه داد: سعی داریم در بخش مدیریت استان خطاها کمتر و دلسوزی ها بیشتر شود و هم چنین به دنبال کنترل رانت ها هستیم. وی اشاره داشت: وجود مشکلات استان را تنها به تغییر استانداران ربط ندهید؛ با توجه به عمر ۱۴ ساله استان خراسان شمالی و روی کار آمدن ۱۰ استاندار، متوسط مدیریت عالی استان ۱.۴ سال بوده و این در حالی است که میانگین کشوری ۱.۶ سال است.

حضور جمعی از هنرمندان به عنوان نمایندگان جامعه هنری در نشست های بین المللی استان، ارائه مشکلات حوزه های مختلف فرهنگ و هنر در اولین نشست شورای اداری سال ۹۸، افزایش حمایت با هدف توسعه هیئت های قرآنی، ارائه سازوکار برای برگزاری شب های فرهنگی اقوام استان، توجه به توسعه مباحث فرهنگی در روستاها، پرهیز از موازی کار و انسجام برنامه ها، تشکیل شورای تخصصی حوزه موسیقی و ارائه نتایج از دیگر مباحث مورد تاکید استاندار در این نشست بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز