دخالت منفی والدین علل بروز اختلافات خانوادگی

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۱۴:۱۰:۴۸
کد خبر: ۸۲۵۶۳۸
دخالت منفی والدین علل بروز اختلافات خانوادگی
معاون اجتماعی و پیشگیری اداره کل دادگستری خراسان شمالی دخالت های منفی والدین را علل بروز اختلافات خانوادگی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، سیدابراهیم محجوب در نشست خبری درجمع خبرنگاران اظهارداشت:این اختلافات به دو شکل است که یکی از این اختلافات منجر به ارائه دادخواست طلاق می شود و برخی از اختلافات نیز به آن مرحله نمی رسد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: برای کاهش خشونت و کنترل خشم در سطح استان، کارگاه های ضمن خدمت برای معلمان مدارس استان با هدف کسب 23 مهارت به منظور انتقال این مهارت ها به دانش آموزان و والدین آنان طی سال جاری برگزار شد.

محجوب با اشاره به افزایش حاشیه‌نشینی در سه شهر شیروان، اسفراین و بجنورد افزود: متاسفانه برخی از معابر حاشیه شهر بجنورد به گونه‌ای است که اگر حادثه‌ای که در آن محله رخ دهد امکان تردد وجود ندارد چراکه وضعیت آسفالت و روکش آن قابل قبول نبوده و طول کوچه‌ها بعضاً به هفت کیلومتر نیز می‌رسد.

معاون اجتماعی وپیشگیری اداره کل دادگستری خراسان شمالی افزود: این طرح در راستای کاهش خشونت در استان انجام می‌شود که دانش‌آموزان به محض ورود به آموزشگاه مورد غربال قرار گرفته و چنانچه دانش‌آموزی نیاز به درمان داشته باشد سریعاً مورد معالجه قرار می‌گیرد.

محجوب در ادامه با بیان اینکه طی 11 ماهه امسال دو هزار  و 400 پرونده درخواست طلاق به دادگاه های استان ارجاع شدند، گفت: زوجین  328 پرونده ( 13.7 درصد ) درخواست طلاق، پس از اینکه به مراکز مشاوره خانواده ارجاع و از مشاوره های آنان بهره مند شدند، از درخواست طلاق خود انصراف دادند و میان این زوجین سازش بادوام برقرار شد.

این مقام‌مسئول همچنین از اجرای طرح نماد ( نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در استان با هدف کاهش خشونت در دانش آموزان در معرض آسیب در شش مدرسه در شهرستان بجنورد و شش مدرسه در شهرستان اسفراین با همکاری معاونت اجتماعی دادگستری استان و ادارات کل آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد، فنی و حرفه ای و دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در سال آینده نیز این طرح در سایر شهرستان های خراسان شمالی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی سبب ایجاد اختلافات خانوادگی در خانواده ها شده است، گفت: فضای مجازی یکی از این علل است، در حقیقت سواد رسانه ای در جامعه بسیار پایین است و از سوی دیگر به جای اینکه در ابتدا سواد رسانه ای را در جامعه افزایش دهیم و بعد از آن فضای مجازی را وارد می کردیم، برعکس عمل کرده ایم.

وی درپایان از اجرای طرح کرامت توسط بسیج در محلات آسیب‌دیده و حاشیه شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای طرح کرامت، بسیج در محلات آسیب دیده و حاشیه شهر، خرده فروشان و عمده فروشان مواد مخدر را شناسایی کرده و معتادین را نیز به کمپ های ترک اعتیاد معرفی می‌کند که تاکنون 8 کارگاه آموزشی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برای خانواده ها در محله جوادیه بجنورد برگزار شده است.

انتهای خبر/

منیژه سهرابی رادخبرگزاری برنا

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز