تاکیدات استاندار در آخرین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه؛

رونمایی از سند توسعه خراسان شمالی در سال ۹۸ و برنامه محوری در هزینه کرد اعتبارات

۱۳۹۷/۱۲/۲۸ - ۱۴:۲۵:۵۰
کد خبر: ۸۲۶۰۲۲
رونمایی از سند توسعه خراسان شمالی در سال ۹۸ و برنامه محوری در هزینه کرد اعتبارات
استاندار خراسان شمالی در دهمین و آخرین نشست سال جاری شورای برنامه ریزی و توسعه استان از رونمایی سند توسعه استان در سال ۹۸ و برنامه محور شدن هزینه کرد اعتبارات مختلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در این نشست ضمن قدردانی از زحمات مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران و همراهی و همکاری نمایندگان استان در پیگیری مباحث استانی، اظهار داشت: تلاش می کنیم در سال 98 با هم افزایی و همبستگی بیشتر و تاکید بر بهره مندی مناسب از اندک اعتبارات موجود بتوانیم نداشته های استان را جبران کنیم.

وی افزود: مطابق با دستورعمل اجرایی بند   چ   ماده 37 قانون دائمی احکام توسعه کشور کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلفند یک درصد اعتبارات هزینه‌ای خود را مطابق ساز و کار این دستورعمل، در قالب قرارداد با سازمان صدا و سیما، صرف برنامه‌های مرتبط با اهداف، وظایف و مأموریت‌های خود به منظور فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: با تاکید بر برنامه محور بودن این اعتبارات به طور متمرکز در این بخش هزینه شود تا خروجی آن نتیجه ای مشخص و قابل مشاهده برای مردم باشد؛ بنابراین با موافقت اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان سرجمع این اعتبارات که 490 میلیون و 500 هزار تومان است، به طور متمرکز در این بخش هزینه خواهد شد.

دکتر شجاعی اشاره داشت: طبق دستورعمل اجرایی ماده 53 قانون الحاق(2) دستگاه‌های اجرایی یک درصد (1) از اعتبارات خود را به منظور توسعه ورزش و زیرساخت‌های مربوط هزینه کنند که 40 درصد این اعتبار در اختیار دستگاه اجرایی برای برنامه های ورزشی دستگاه مربوط و 30 درصد در اختیار سازمان ورزش و جوانان و 30 درصد در اختیار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قرار می گیرد. وی تصریح کرد: این اعتبارات نیز در سال آینده به طور متمرکز در استان هزینه می شود و از محل این اعتبارات 11 پروژه ورزشی در سال 98 تکمیل و بهره برداری خواهد شد.  

هزینه کرد یک درصد اعتبارات هزینه ای موضوع بند   ح   تبصره 9 قانون بودجه سال 97 در بخش پژوهش هم از دستورکارهای این نشست بود که رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی با تاکید دوباره بر هزینه اعتبارات به طور متمرکز، خاطرنشان کرد: در سال 98 با تاکید بر توسعه اقتصاد روستا با همکاری دانشگاه های استان 15 روستا از 15 دهستان مورد مطالعه پژوهشی قرار می گیرد.

دکتر شجاعی افزود: نیمی از جمعیت استان روستانشین هستند و روستا یکی از پیشران های اقتصادی استان است و هدف از این مطالعه پژوهشی ایجاد مشاغل خرد با تاکید بر نهادسازی به کمک جوامع محلی است و در ادامه این تعداد روستا در سال های آینده بیشتر خواهند شد.

در این نشست هم چنین به اعتبارات ارتقای شاخص های توسعه اقتصادی و کمک های فنی و اعتباری تبصره 18 قانون بودجه سال 97 هم اشاره شد که دکتر شجاعی در این مورد تاکید کرد: این اعتبارات باید در پروژه هایی هزینه شود که خروجی داشته باشد و مردم از آن بهره مند شوند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان این مطلب که مدیران اجرایی استان باید با آگاهی کامل در جلسات مختلف حضور یابند، گفت: با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و ارائه پیشنها‌دهای اصلاحی بخش های دولتی و خصوصی، سند توسعه استان در ابتدای سال 98 رونمایی می شود و مسیر حرکت توسعه ای استان مطابق با این سند خواهد بود.

شجاعی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در اجرای برنامه های شهرستانی خود از نظرات و پیشنهادهای فرمانداران بهره مند شوند چرا که فرمانداران متوجه موضوعات و اولویت های منطقه هستند و از نزدیک شاهد و شنوای مشکلات مردم می باشند.

دکتر شجاعی خاطرنشان کرد: تعطیلات عید نوروز به معنای تطیلی کل استان نیست و مدیران اجرایی و فرمانداران باید جانشین اختیاردار و مطلع خود را مشخص و اعلام کنند، چرا که این فصل زمان مناسب برای تخلفاتی مانند زمین خواری است.

وی با اشاره به تدوین سند سلامت استان هم اظهار داشت: این اسناد در بخش های مختلف تکلیف استان را برای انجام کارهای اجرایی مشخص می کند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به برق رسانی زودتر از بازه زمانی تعیین شده به 23 روستای زیر بیست خانوار توسط شرکت برق استان، تصریح کرد: عملیات برق رسانی به یک روستا باقی مانده است که سال 98 در دستور کار استان خواهد بود تا مردم این روستا نیز از نعمت روشنایی برخوردار شوند.

شجاعی مطرح کرد: امسال تلاش داشتیم برخی اقدامات اجرایی که بخشی از مشکلات مردم را حل می کند، در دستور کار داشته باشیم و سال آینده این تلاش ها بیشتر می شود.

استاندار در ادامه با اشاره به انتخاب رضا فیروزه به عنوان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد: این سازمان بدون هیچ حاشیه ای به کار خود ادامه دهد و رئیس سازمان تا اول اردیبهشت در سه بخش صنعت، معدن و تجارت برنامه کاری خود را ارائه دهد و برای پیشبرد اهداف سازمانی خود از تمامی ظرفیت های دولتی و خصوصی استان بهره مند شود.

وی افزود: سال 97 سالی پرفراز و نشیب برای کشور بود و این روزها توسط مقام معظم رهبری از یک دهه گذشته پیش بینی شده بود که نامگذاری سال های گذشته با عناوین اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی و ... بیانگر این موضوع است و با توجه به فرمایشات اخیر ایشان در مورد گام دوم انقلاب باید ما مسئولان در کنار یکدیگر خدمتگزاران خوبی برای مردم باشیم.

در این نشست هم چنین علی قربانی نماینده مردم ۵ شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اردیبهشت سال 98 با سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی شاهد بهره برداری از پروژه شمش آلومینای جاجرم با اعتباری افزون بر 1500 میلیارد تومان خواهیم بود و عملیات اجرایی سد دربند شهرستان مانه و سملقان نیز آغاز خواهد شد.

هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی هم گفت: از مهم ترین اقدامات سال 98 در استان بهره برداری از پروژه ریلی جو‌‌ین به اسفراین و آغاز عملیات راه آهن بجنورد به اسفراین خواهد بود.

قوامی ادامه داد: 41 میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره 18 برای طرح تکمیلی مجتمع فولاد اسفراین گرفته شده است که با این اقدام تا ‌تیر ماه سال 98 شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود و با تلاش نمایندگان، سرجمع اعتبارات این استان هم بیش از 100 میلیارد تو‌‌مان در لایحه بودجه سال 98 اضافه شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز