معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار؛

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث سیل امر ضروری است

۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۵:۲۱:۴۹
کد خبر: ۸۲۷۵۱۹
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث سیل امر ضروری است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارخراسان شمالی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مانه و سملقان ضمن تاکید بر آماده باش کلیه نیروها و دستگاههای ستاد بحران شهرستان گفت: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث سیل امر ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رضا رجب زاده در این نشست با توجه به هشدارهای هواشناسی و پیش بینی های اخیر مبنی بر بارش شدید باران و تگرگ در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری اظهار داشت: مردم و مسئولان باید قبل از حوادث طبیعی همچون سیل این پیشگیری ها را در نظر داشته باشند  تا دچار اینگونه مشکلات نشوند .

وی عدم جانمایی مناسب تیربرق ها، لوله های آب شرب روستایی و توسعه کشاورزی در حریم رودخانه ها را یک از مشکلاتی عمده دانست و افزود : این جانمایی های نامناسب و اشتباه در حریم رودخانه  به وقوع چنین حوادثی کمک می کند.

رجب زاده با بیان این مطلب که بازتوانی را بعد از بحران سیل خواهیم داشت افزود: در هر بحران یک تجربه ای به دست می آید تا در بحران های بعد با کیفیت بهتری کار شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت استان خراسان شمالی بیشتر در روستاها ساکن هستند عنوان کرد: باید حداقل نیاز مردم در روستاها ارائه شود تا مراجعات مردم به شهر کاسته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در ادامه تصریح کرد: پیرو تدابیر ویژه استاندار خراسان شمالی در جلسه مدیریت بحران استان در روز گذشته و احتمال وقوع سیلاب طی دو روز آینده کلیه اعضایی که از مرکز استان به شهرستان مانه و سملقان مأمور شده اند تا اطلاع ثانوی در حوزه شهرستان حاضر خواهند بود.

 رجب زاده ادامه داد: افراد مستقر در محل بنا به تقسیم بندی که انجام خواهد شد مدیریت روستاهای خود را بر عهده خواهند گرفت و گزارشات اقدامات خود را برای ما ارسال نمایند.

فرماندار شهرستان مانه و سملقان با اشاره به کسب رتبه نخست ستاد مدیریت بحران شهرستان مانه و سملقان در کارگاه مدیریت بحران که در زمستان 97 برگزار شده بود گفت : استاندار خراسان شمالی در بازدیدی که از مناطق مختلف شهرستان داشتند از نحوه کمک رسانی و امدادرسانی توسط مدیران شهرستانی و اقدامات صورت گرفته در این زمینه اعلام رضایت کردند.

معموری افزود :تمامی مدیران عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان تا پایان عبور سامانه بارشی و رفع احتمال خطر سیل و آبگرفتگی در حالت آماده باش هستند.

وی افزود: در حد نیازهای ضروری خدمات رسانی را در تمامی روستاهای خسارت دیده داشته ایم .

معموری  از آمادگی ستاد بحران شهرستان جهت مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در روزهای آینده خبر داد و افزود:تدابیر لازم برای پیشگیری از مسائل سیل انجام شده و اقلام مورد نیاز از دیروز در سطح شهرستان توزیع شده است.

گفتنی است: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار پیش از برگزاری این نشست به همراه فرماندار مانه و سملقان از مناطق سیل زده بازدید کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز