تاکیدات استاندار در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان؛

حل مشکل قطع راه های دسترسی روستایی تا سه روز آینده/ وحدت رویه در ارسال میزان خسارات ناشی از سیل به مرکز

۱۳۹۸/۰۱/۱۰ - ۰۸:۴۱:۱۱
کد خبر: ۸۲۸۴۰۳
حل مشکل قطع راه های دسترسی روستایی تا سه روز آینده/ وحدت رویه در ارسال میزان خسارات ناشی از سیل به مرکز
استاندار خراسان شمالی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بر حل مشکل قطع راه های ارتباطی و دسترسی راههای روستایی تا سه روز آینده دستور داد و همچنین بر ایجاد وحدت رویه در ارسال مکاتبات با مرکز در خصوص میزان خسارات ناشی از سیل اخیر استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمدعلی شجاعی در این نشست ضمن قدردانی از هم افزایی و همکاری ایجاد شده بین تمامی دستگاه های اجرایی، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، ارتش،سپاه،بسیج و دیگر نهادهای عمومی دولتی و غیر دولتی برای خدمت رسانی سریع به مردم در سیل اخیر استان، اظهار داشت: در راستای حل مشکلات و برطرف سازی ایرادات باید اطلاع رسانی در مواقع بروز بحران و اقدامات مربوط مانند رهاسازی آب پشت سدها تنها به دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها محدود نشود و جنبه عمومی داشته باشد و مردم جامعه هدف اصلی ما برای آگاه سازی باشند.

دکتر شجاعی افزود: برای ارسال میزان خسارت وارده به بخش های مختلف استان باید یک وحدت رویه در ارائه آمار در استان ایجاد شود و برای جلوگیری از ضایع شدن حق مردم باید حداکثر میزان خسارت ایجاد شده در نظر گرفته شود.وی تصریح کرد: تمامی دستگاه های اجرایی منطبق با فرم میزان برآورد خسارت که توسط استانداری تهیه شده است با وزارتخانه مربوط مکاتبه داشته باشند و همچنین تلاش ها برای جذب بیشتر اعتبارات ناشی از سیل افزایش یابد .

وی ادامه داد: با توجه به اخطارهای هواشناسی پیش از وقوع سیل با مرکز مکاتبه داشتم تا در غوغای دیگر استان ها خراسان شمالی فراموش نشود و با این پیگیری ها در مصوبات هیئت دولت در مورد استان های سیل زده نام خراسان شمالی و دو استان دیگر مطرح شده است.

وی تصریح کرد: کمبود زیرساخت ها موجب شد بارش های اخیر به سیلاب تبدیل شود و تلاش می کنیم در سال جدید اقدامات جدی در حوزه تامین زیرساخت ها مانند تقویت راه های ارتباطی، ابنیه مربوط و منازل روستایی داشنه باشیم. دکتر شجاعی تاکید کرد: بساط هزینه اعتبارات حوزه بحران استان در دیگر مسیرها در سال ۹۸ برچیده خواهد شد.

دکتر شجاعی در ادامه خطاب به فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی دستور داد: نماینده تام الاختیار خود را برای پیگیری امور در شهرستان ها به معاونان سیاسی و عمرانی استانداری معرفی کنید و تاکید می کنم این افراد باید توانمند و دقیق باشند و بتوانند در لحظه تصمیمات درست و میدانی بگیرند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خراسان شمالی در ادامه افزود: اداره کل هواشناسی استان اطلاعات پیش بینی وضعیت آب و هوای استان در روزهای آینده را برای تمامی فرمانداران و اعضای این ستاد ارسال کند.

دکتر محمدعلی شجاعی اشاره داشت: با توجه به پیش بینی های وضعیت آب و هوای استان در روزهای آینده بارش های پراکنده را در استان شاهد خواهیم بود بنابراین اهتمام تمامی مدیران اجرایی و دیگر نهادها باید عادی سازی و روان سازی زندگی مردم و فاصله گرفتن از وضعیت بحرانی موجود باشد.

وی تصریح کرد: وضعیت آب و هوای روز سیزده فروردین پیش بینی و توسط صدا و سیما به عموم مردم اطلاع رسانی شود.

وی تاکید کرد: مناطق خطرناک برای جلوگیری از ورود مردم به این فضاها توسط نیروی انتظامی شناسایی و اعلام شود و یادآور می شوم برای تامین امنیت جانی مردم تنها به توصیه اکتفا نکنید.

دکتر شجاعی مطرح کرد: معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی بنده مسئول پیگیری و رسیدگی به مشکلات چهار شهرستان بجنورد، راز و جرگلان، شیروان و فاروج می باشد.دکتر شجاعی همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی خود را مسئول شهرستان های مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و اسفراین کرد و خطاب به فرمانداران دستور داد موضوعات شهرستان خود را از طریق این معاونت ها پیگیری کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: علاوه بر راه های دسترسی روستایی خاکی و آسفالت باید عنوان روستاهای بدون راه نیز اضافه شود چرا که برخی از راه های ارتباطی روستایی فعلی در بستر رودخانه ها قرار دارند که قابل قبول نیست و در سال ۹۸ برای تامین راه های روستایی نیز برنامه عملیاتی زمان دار خواهیم داشت.

دکتر محمدعلی شجاعی افزود: باید برای تامین مایحتاج مردم از نقش اجتماعی اتحادیه ها، اصناف، کسبه و اتاق بازرگانی بهره مند شویم.

دکتر شجاعی با تاکید بر اینکه بساط قطع راه های ارتباطی روستایی استان باید تا سه روز آینده برچیده شود، تصریح کرد: با محوریت معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری تجهیزات راهسازی و ماشین آلات سنگین مربوط شناسایی شود و در این راستا بخش خصوصی پای کار بیاید و در صورت کمبود، وسایط مورد نیاز اجاره شود و با ایجاد هماهنگی بین دستگاهی طی سه روز آینده تمام مسیرهای دسترسی به روستاهای استان متصل شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود مشکل در لای روبی نهرهای داخل شهرها در شرایط بحرانی فعلی بر عهده شهرداری ها و شرکت آب و منطقه ای است و باید پاسخگو باشند. دکتر شجاعی خطاب به مدیران اجرایی و فرمانداران دستور داد: مدیران با یکدیگر و با زیر مجموعه خود از طریق صدا و سیما و رسانه ها صحبت نکنند.وی ادامه داد: در صورت تشخیص تخلیه یک روستا باید شرایط لازم جهت اسکان مردم منطقه پیش بینی شود.

دکتر شجاعی با تاکید دوباره بر اینکه اینکه مقاوم سازی منازل مسکونی، راه ها و ابنیه مربوط مانند پل ها در مناطق روستایی از اولویت های استان در سال ۹۸ خواهد بود، افزود: نیازهای شهرستان ها به اقلام مختلف مانند مواد غذایی، پتو و ... توسط فرمانداران شناسایی و اعلام شود و تاکید می کنم در شرایط موجود باری بر دوش دولت نباشند و به اندازه نیاز مردم اعلام کنند. ورود منظم نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام راحل(ره) برای بررسی مشکلات مددجویان خود در حادثه سیل اخیر،گسترش بحث بیمه منازل و خانوارهای روستایی و همچنین رسیدگی به مشکلات خانواده های شهدا و جانبازان آسیب دیده در این حادثه عیر مترقبه از دیگر دستورات دکتر شجاعی در این نشست بود.

بر اساس این گزارش در این نشست فرمانداران ۸ شهرستان و مدیران دستگاه های اجرایی مربوط گزارشی از عملکرد دو روز اخیر خود در روبرو شدن با سامانه بارشی ۴۸ ساعت اخیر داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز