اقامت مسافران نوروزی در بومگردی های خراسان شمالی ۵۲۹ درصد افزایش یافت

۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۲:۳۶:۵۹
کد خبر: ۸۳۱۴۷۶
اقامت مسافران نوروزی در بومگردی های خراسان شمالی ۵۲۹ درصد افزایش یافت
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به استقبال چشمگیر گردشگران و مسافران از اقامتگاه های بومگردی استان طی ایام نوروز، گفت: این اقامت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 529 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حبیب یزدان پناه اظهار داشت: از آغاز سفرهای نوروزی تا پایان 16 فروردین ماه جاری، 3 هزار و 34 گردشگر و مسافر نوروزی، بومگردی های استان را برای اقامت انتخاب کردند.

یزدان پناه با اشاره به اینکه این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 482 نفر بوده است، از افزایش 529 درصدی اقامت گردشگران و مسافران نوروزی در اقامتگاه های بومگردی خراسان شمالی خبر داد.

وی با بیان اینکه طبیعت گردی امروز به یکی از رو به رشد ترین بخش ها در صنعت گردشگری تبدیل شده است، ابراز امیدواری کرد: اقامتگاه های بومگردی خراسان شمالی با ویژگی های فرهنگی و تنوع اقوام و اقلیمی که این استان دارا است، بتواند در آینده طرفداران بیشتری پیدا کند.

وی با اشاره به استقبال 33 اقامتگاه بومگردی خراسان شمالی از گردشگران و مسافران نوروزی، اظهار داشت: بوم گردی راهی برای احیای سنت ها و آئین های قدیمی است که این مهم در اقامتگاه های بومگردی استان به نمایش گذاشته شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی افزود: گردشگران در این اقامتگاه ها می توانند از فرهنگ، آداب و رسوم و آیین های بکر و دست نخورده، غذاهای سالم و طبیعی، نحوه فعالیت روستائیان، صنایع دستی زنان و مردان روستا نشین و مناظر طبیعی زیبا و دیگر جاذبه های گردشگری این مناطق بهره مند شوند.

یزدان پناه با بیان اینکه  ایجاد خانه های بوم گردی در روستاها نقش بسیار مهمی در مهاجرت معکوس دارد، تصریح کرد: مدیریت بوم گردی در بسیاری از روستاها به صورت خانوادگی است و این امر سبب شده اشتغال در روستاها رونق پیدا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز