۸۳ مورد بازرسی از داروخانه ها و شرکت های پخش دارویی خراسان شمالی در تعطیلات نوروزی

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۲:۰۱:۲۲
کد خبر: ۸۳۱۹۱۷
۸۳ مورد بازرسی از داروخانه ها و شرکت های پخش دارویی خراسان شمالی در تعطیلات نوروزی
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: در ایام تعطیلات نوروز با توجه به اهمیت موضوع سلامت و فرآورده های دارویی و غذایی، بازدیدهای متعددی از مراکز مربوطه انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر علی یوسفی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت در ایام تعطیلات نوروز 98، اعلام کرد: در نوروز سال جاری، 34 داروخانه و شرکت پخش داروی روزانه و 11داروخانه شبانه روزی در خراسان شمالی به ارائه خدمات پرداختند.

وی با اشاره به اینکه تعداد بازرسی های انجام شده از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خوردنی، آشامیدنی آرایشی و بهداشتی 55 مورد بوده است، بازرسی های انجام شده از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل را پنج مورد عنوان کرد.

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه سخنان خود، به بازرسی از مراکز بیمارستانی اشاره کرد و گفت: تعداد بازدیدهای مربوط به این حوزه 14 مورد و بازدید از مراکز MMT  و تحویل داروهای مورد نیاز بیمارستان ها و بیماران صعب العلاج چهار مورد بوده است.

دکتر یوسفی ثبت و پیگیری شکایات فرآورده های سلامت محور را دو مورد، تهیه و توزیع بسته های آموزشی، فرهنگی و اطلاع رسانی مانند چاپ پمفلت، پوستر، بیلبورد و غیره را 600 مورد، ارائه خدمات در خصوص بیماران خاص و صعب العلاج را 70 مورد و بازدید از سطح عرضه برای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت را سه مورد ذکر کرد.

وی با اشاره به کشفیات اقلام قاچاق در حوزه سلامت، اظهار کرد: در این مدت تعداد نمونه های مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی ارسالی به آزمایشگاه جهت کنترل، 30 مورد بوده است.

دکتر یوسفی، رفع کمبود اقلام دارویی و شیرخشک را هفت مورد، ثبت و پیگیری شکایات فرآورده های سلامت محور را دو مورد و تعداد تذکر کتبی را نیز هفت مورد عنوان کرد. 

*پیگیری کمبود احتمالی برخی داروها در مناطق سیل زده 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بخشی از سخنان خود به اقدامات انجام شده در خصوص بحران سیل اخیر در استان طی نوروز 98 اشاره کرد و یادآور شد: بازرسی های متعددی از مناطق سیل زده از سوی این معاونت و با حضور کارشناسان صورت گرفته است.

دکتر یوسفی اضافه کرد: چهار مورد بازدید از انبار نگهداری مواد غذایی و هلال احمر و 10مورد بازدید مشترک به همراه مراکز بهداشت و شبکه بهداشت مناطق سیل زده از داروخانه ها و بیمارستان ها انجام شد.

وی ادامه داد: پیگیری کمبودهای احتمالی دارو در این مناطق و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما در خصوص بهداشت مواد غذایی در مناطق سیل زده از اهم اقدامات انجام شده می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز