استاندار خراسان شمالی نتایج نشست با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور را تشریح کرد

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۰۷:۴۹:۳۳
کد خبر: ۸۳۵۱۴۹
استاندار خراسان شمالی در گفت و گو با صدا و سیمای استان به تشریح نتایج نشست با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت و گفت: این نشست که مجمع نمایندگان استان نیز حضور داشتند با محوریت ارائه گزارش خسارات ناشی از سیل ،جذب اعتبارات ملی برای برگزاری جشنواره تولیدات صدا و سیمای استان ها‌ در خراسان شمالی و پیگیری سایر امور مربوط به اعتبارات عمرانی استان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمدعلی شجاعی با بیان این مطلب افزود: در حادثه سیل اخیر تمامی نهادهای اجرایی، نظامی، انتظامی، قضایی، ائمه جماعت و ... پای کار آمدند. دکتر شجاعی افزود: مدیریت استان در بحث مهار سیلاب ها و رسیدگی به مردم آسیب دیده توانست به خوبی عمل کند.

وی ادامه داد: ارائه و ارسال گزارشات شفاهی و کتبی، میزان خسارت های ناشی از سیل با توجه به وسعت سیل در کشور به مسئولان کشوری از دغدغه های استان بود که تلاش کردیم مکاتبات لازم به افرادی که در برآورد میزان خسارت به استان ها نقش داشتند، ارسال شود.

دکتر شجاعی تصریح کرد: برآورد خسارات اعلام شد و دولت و سایر نهادهای کشوری همکاری لازم را با استان داشتند و اکنون ایجاد هماهنگی درون استانی مورد نیاز است تا بر اساس یک برنامه زمان بندی مشخص خسارات ناشی از سیل در بخش های مختلف جبران و خواسته های مردم سریعا تامین شود.

وی اشاره داشت: در فرصت های کوتاه تلاش داشتم جلسات بسیار خوبی در مرکز با رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، رئیس بنیاد مستضعفان، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره)، وزیر کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شود که در این دیدارها از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به خوبی استفاده شد.

دکتر شجاعی خاطر نشان کرد: بنا به تاکید مقام معظم رهبری و تصمیم عاقلانه ریاست جمهوری مدیریت واحد بازسازی مناطق سیل زده به وزیر کشور سپرده شد و ما مکاتبات لازم را با ستاد بحران و وزارت کشور داشتیم.

دکتر شجاعی به نشست مشترک خود و مجمع نمایندگان استان با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره داشت و گفت: توضیح نوع خسارات سیل به استان که بیشتر در حوزه مسکن، راه و ابنیه روستایی و محل نگهداری دام روستاییان بوده است، بحث نخست صحبت بنده با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بود که اعلام کردم صحبت در مورد خسارت سیل به روستاهای خراسان شمالی در واقع صحبت در مورد نیمی از جمعیت استان می باشد. 

وی تصریح کرد: پیگیری اعتبارات تملک دارایی مربوط به پروژه های عمرانی استان در سال 98 از دیگر موضوعات مورد طرح در این دیدار بود که دستورات لازم صادر شد.

دکتر شجاعی در پایان سخنان خود برگزاری بیست و دومین جشنواره تولیدات صدا و سیمای کشور در خراسان شمالی را موضوع دیگر این دیدار عنوان کرد و گفت: نگاه ما بهره مندی از اعتبارات ملی برای برگزاری این جشنواره است که توضیحات استان مورد پذیرش رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفت و دستور مساعد صادر شد که با پیگیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و صدا و سیمای استان تلاش خواهد شد این اعتبارات از محل منابع ملی جذب شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز