استاندار خراسان شمالی:

برای عشایر استان باید بهترین امکانات فراهم شود

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۸:۲۰:۰۸
کد خبر: ۸۳۵۶۵۴
برای عشایر استان باید بهترین امکانات فراهم شود
استاندار خراسان شمالی گفت:برخورداری مردم مناطق عشایری از تمامی امکانات خوب و با کیفیت حق مسلم آنان است و باید آنان از بناهای مستحکم و راه دسترسی مناسب بهره مند باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمد علی شجاعی در دیدار رییس سازمان امور عشایر کشور اظهار داشت:نباید از عشایر انتظار مشقت و سختی کشیدن در زندگی را داشت وجود امکانات ضعیف و ابتدایی مربوط به صدسال پیش است نه زمان حاضر. وی افزود: با کمک سازمان امور عشایر کشور و نمایندگان مجلس می توان قوانین خوبی را در راستای توجه بیشتر به وضعیت عشایر تصویب کرد.

شجاعی تصریح کرد: وقتی قرار است بنایی مستحکم برای عشایر مخصوصا کسانی که در سیل اخیر دچار حادثه شدند ساخته شود دیگر نباید در بستر رودخانه ها این کار انجام شود و این منوط به چگونگی مدیریت راهبردی ماست.

وی در ادامه افزود:باید شاهد ساخت منازل مقاوم باشیم و بدانیم چه نوع منازلی ساخته می شود و در این مسیر بر کار پیمانکاران نیز نظارت کافی را داشته باشیم تا عواقب آن گریبانگیر دولت نشود.

دکتر شجاعی اظهار داشت: در حادثه سیل اخیر متوجه شدیم که ۲۶ روستا زیر ۲۰ خانوار کد ندارند در حالیکه این موضوع به مدیریت درست برمیگردد که اگر از اول اجازه ساخت منازل داده نمیشد مشکلات دیگر رخ نمیداد اما نباید حالا این افراد را از ارائه خدمات محروم کنیم.

وی با بیان اینکه به زودی شورای هماهنگی بازسازی منازل استان تشکیل می شود،خاطرنشان کرد: همیشه موضوع مسکن یکی از دغدغه های اصلی مردم کشور بوده که اگر دولت ها اعتبارات ویژه ای را برای این موضوع اختصاص میداد امروز بخش بزرگی از این دغدغه ها کاهش می یافت.

رییس سازمان امور عشایر کشور در ابتدای این دیدار بازدیدهای میدانی استاندار از مناطق سیل زده عشایری را کاری ارزشمند تلقی کرد و گفت: این بازدیدهای میدانی نشان از جدیت و اهتمام ویژه استاندار به کار در هر حوزه ای دارد که برای ما بسیار ارزشمند است.

کرمعلی قندالی اظهار داشت:بسیاری از شبکه و منابع آبی مناطق عشایری استان را می توان با اعتبارات اندک هم ساماندهی کرد که در گام نخست برای بند خاکی میاندشت اسفراین هفت و نیم میلیارد تومان اعتبار اختصاص خواهیم داد هرچند که تاکنون بدون هیچ محدودیتی اعتباراتی را به این استان تخصیص داده ایم.

 

نظر شما