استاندار خراسان شمالی تاکید کرد:

ارتباط ویژه مردم با نظام جمهوری اسلامی/ کوتاه کردن روند اجرای کارهای اداری/ آموزش ۱۰۰ نیروی داوطلب مردمی در هر شهرستان

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۸:۲۲:۲۰
کد خبر: ۸۳۵۶۵۶
ارتباط ویژه مردم با نظام جمهوری اسلامی/ کوتاه کردن روند اجرای کارهای اداری/ آموزش ۱۰۰ نیروی داوطلب مردمی در هر شهرستان
استاندار خراسان شمالی در مراسم تجلیل از اعضای ستاد چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی استان با اشاره به ارتباط ویژه مردم با نظام جمهوری اسلامی و انقلاب بر کوتاه کردن روند اجرای کارهای اداری تاکید کرد و همچنین برای آموزش حداقل ۱۰۰ نیروی داوطلب مردمی در شهرستان ها دستور داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمدعلی شجاعی در این مراسم اظهار داشت: ارتباط میان مردم و نظام جمهوری اسلامی بسیار خاص و ویژه است که حضور پر خروش مردم در راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته علی رغم تمامی نداشته ها و مشکلات اقتصادی بیانگر این موضوع بود و در واقع این حضور تمام کننده تلاش ها و برنامه ریزی های ستاد چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی استان بود.

دکتر شجاعی افزود: مردم ما آگاه هستند و در مواقع لزوم برای حمایت از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی با کنار گذاشتن دلخوری ها به دلیلی کمبودها و نداشته ها، در صحنه های مختلف حاضر می شوند. 

وی تصریح کرد: به رغم ارائه خدمات بی شمار نظام جمهوری اسلامی در عمر چهل ساله خود برخی کمبودها وجود دارد که موجب دلخوری مردم می شود که این دلخوری ما را برای ایجاد گسست ارتباط میان مردم و نظام نگران می کرد اما مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه نشان دادند هماهنگی دل و باطن مردم و انقلاب پیوسته است و دشمنان استکبار باید به دنبال راهکار دیگری برای از گسست این ارتباط باشند. 

دکتر شجاعی با بیان اینکه این حضور با شکوه و موج ایجاد شده بر جلساتی که دشمنان نظام خارج از مرزها برای جمهوری اسلامی برگزاری می کنند تاثیر زیادی داشت، خاطر نشان کرد: حضور کشورهای استکبار ستیز در کشورهای اطراف ما به دلیل نبود حضور مردم بود که می توان به حضور آمریکا در عراق اشاره داشت که هیچ گونه مقاومتی گزارش نشد و این به معنای نبود ارتش و تعصب در این کشور نبود بلکه پیوستگی بین مردم و نظام از بین رفته بود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ادامه داد: مردم ارتباط پیوسته خود با نظام و انقلاب اسلامی را در ۸ سال دوران دفاع مقدس و دوران بعد از آن به جهانیان ثابت کردند. دکتر محمدعلی شجاعی تاکید کرد: قدردانی ما از حضور مردم در صحنه های مختلف با هدف حمایت از نظام و انقلاب اسلامی باید در عمل و نه در حد برگزاری جلسات و اخذ مصوبات باشد.

دکتر شجاعی با بیان اینکه باید تغییر و تحول در رفتار مدیریتی و بدنه اجرایی خود با مردم داشته باشیم، مطرح کرد: در دیگر کشورها مردم با بروز اندک کوتاهی در اقتصاد و رفاه، سیستم اجرایی را تا تامین نهایی رها نمی کنند اما مردم در جمهوری اسلامی برای حل مشکلات به مسئولان فرصت می دهند.

وی گفت: برای حل مشکلات باید پیش بینی، ساماندهی، هماهنگی و جلوتر حرکت کردن از مسائل مورد توجه باشد تا مردم احساس کنند ما دلسوز آنان هستیم و برای حل دغدغه هایشان کوتاهی نکردیم که این موارد در بحران سیل اخیر استان به خوبی مشاهده شد.

دکتر شجاعی خطاب به معاون سیاسی خود دستور داد: نحوه شکل گیری کارگروه تبیین گام دوم انقلاب در استان پیگیری شود.وی تاکید کرد: بعد از حضور با شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را تبیین کردند و بنده تاکید دارم فرمایشات و تاکیدات ایشان نباید تنها در سربرگ ها و بنرها بلکه باید در عمل اجرایی شود.

استاندار خراسان شمالی در ادامه سخنان خود خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد: سیستم های اداری را روان تر کنید و اجازه نفس کشیدن به مردم را بدهید. دکتر محمدعلی شجاعی افزود: کار یعنی همان لحظه و مستقیم؛ بنابراین با طولانی تر کردن روند اجرای کارهای اداری مردم را آزار ندهیم.

دکتر شجاعی تصریح کرد: کار اجرایی باید در بدنه سیستم دستگاه های اجرایی استان تعریف شود چرا که مردم با کارکنان و معاونان دستگاه اجرایی سر و کار دارند و بنابراین تنها اعتقاد یک مدیر برای روانسازی کارها کافی نیست.

وی خاطر نشان کرد:  ابلاغ مدیریتی برای انجام کارهای بزرگ و نه برای جابجایی افراد است و نباید خود را مشغول انجام کارهای بیهوده کنیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به سیل اخیر استان اظهار داشت: از روزهای نخست پیگیر جذب اعتبارات برای جبران خسارت های ناشی از سیل بودیم و موارد حساس را به مسئولان کشوری گوشزد کردیم. دکتر محمدعلی شجاعی افزود: به دولت اعلام کردیم منازل روستایی زیادی در این سیل آسیب دیدند که این به دلیل نبود ساماندهی این موضوع توسط دولت در گذشته بود و همچنین دلیل اینکه گزارشی از تخریب پل در استان گزارش نشد به دلیل نساختن پلی از سوی دولت در استان بوده است.

دکتر شجاعی مطرح کرد: برای بازسازی مناطق سیل زده ستاد استانی تشکیل شده است و تلاش داریم با کاری منسجم و جمعی نگرانی های مردم سیل زده را به ویژ در موارد مسکن، راه، ابنیه و محل نگهداری دام روستاییان برطرف کنیم و در این راستا از انجام کارهای انفرادی توسط دستگاه های اجرایی که نوعی سهم مهلک است، جلوگیری خواهیم کرد.

وی اشاره داشت: برای انجام کارها باید از نیروهای مردمی به خوبی بهره مند شویم این در حالی است که ما عادت کردیم صفر و تا صد کارها را خودمان و بدون حضور مردمی انجام دهیم.

دکتر شجاعی تاکید کرد: هر شهرستان حداقل ۱۰۰ نیروی داوطلب را معرفی کند تا در مجموع ۸۰۰ نیروی کاری، اجرایی و آموزش دیده در استان داشته باشیم و آنان با افتخار در کارهای اجرایی استان نقش داشته باشند.

دکتر شجاعی در پایان سخنان خود اعلام کرد: ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری زمان رونمایی از سند توسعه استان به عنوان چراغ ره رشد و پیشرفت استان خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز