استاندار خراسان شمالی در ستاد استانی جشنواره تولیدات مراکز استانها؛

موضوعات اسکان، مهمانان خارجی و مهمانان ویژه کشوری مورد توجه قرار گیرد

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۸:۲۴:۳۰
کد خبر: ۸۳۵۶۵۷
موضوعات اسکان، مهمانان خارجی و مهمانان ویژه کشوری مورد توجه قرار گیرد
استاندار خراسان شمالی در سومین ستاد استانی بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استانها ضمن تاکید بر اینکه تمامی محورهای این جشنواره باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود ، گفت: موضوعات اسکان، مهمانان خارجی و مهمانان ویژه کشوری از مسائل مهم و حائز اهمیت این جشنواره است که باید به طور جدی به آن توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمد علی شجاعی در این ستاد اظهار داشت:بر مبنای محل اسکان مهمانان، تعداد مهمانان خارجی و ویژه کشوری می توانیم سایر اقدامات را به درستی انجام دهیم بنابراین روسای کمیته ها این موضوعات را در اولویت کار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد:بیشتر نگرانی من در مورد نحوه اسکان یکهزار مهمان این جشنواره است که باید علاوه بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سایر دستگاه های اجرایی نیز اقدامات لازم  و جدی تری را انجام دهند و مهم تر آنکه حق ندارید مهمانی را در خوابگاه های دانشجویی اسکان داده شود زیرا هر مهمانی شان و منزلتی دارد.

دکتر شجاعی بیان کرد: باید هرچه سریع تر لیست مهمانان خارجی آماده شود تا بتوانیم مکاتبات لازم را با وزارت امور خارجه انجام دهیم که البته نظر من این است که این مهمانان صرفا از کشورهای اطراف نباشند بلکه می تواند از کشورهای اسلامی یا کشورهایی که پیوندهای مشترک فرهنگی داریم انتخاب شوند لذا تا 48 ساعت آینده این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی افزود:به دلیل اینکه همیشه عادت داریم در روزهای پایانی تمام امور خود را برای جشنواره انجام دهیم لذا باید مدیران دستگاه های اجرایی فرض را براین قرار دهند که جشنواره به جای مردادماه در تیر ماه برگزار می شود بنابراین تمام اقدامات باید نهایی شده و اشکالات موجود اصلاح شود.

دکتر شجاعی تصریح کرد: بی تعارف بگوییم باید این جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود زیرا تنها موردی که در ذهن مهمانان این جشنواره حک خواهد شد نحوه پذیرایی، برنامه ریزی و نظم خاص است لذا نباید به کارها سطحی نگاه کرد.

وی در ادامه سخنان خود بر تشکیل کمیته داوطلبان متشکل از تمامی دانش آموزان و دانشجویان استان تاکید کرد و افزود: در سراسر دنیا برای برگزاری جشنواره های مختلف، کیمته های داوطلبان نقش اصلی را ایفا می کنند در حالیکه من تشکیل چنین کمیته مهمی را برای این رخداد بزرگ ندیده ام بنابراین این کمیته باید سریع شکل گرفته و تمامی فرآیندهای آن تعریف شود.وی تصریح کرد: امور اجرایی این جشنواره را می توان به کمیته داوطلبان با ارائه آموزش های لازم محول کرد.

استاندار خراسان شمالی گفت: لوگوی جشنواره تولیدات مراکز استانها باید سریع تر در معرض دید عموم قرار گیرد تا مردم درفضای برگزاری این جشنواره مهم قرار گرفته لذا تنها با سخن گفتن نمی توان کاری را انجام داد بلکه فضای کار را باید اشاعه و توسعه داد.

دکتر محمد علی شجاعی بر معرفی و شناساندن استان در زمان برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استانها تاکید کرد و افزود:در زمان برگزاری جشنواره، بهترین فرصت را داریم تا این استان را در حوزه های مختلف و همچنین فضاهای طبیعی معرفی کنیم بنابراین باید برنامه های جامع و با کیفیتی برای معرفی این استان تعریف شود.

وی خاطرنشان کرد:برگزاری بزرگداشت شخصیت های بزرگ در این جشنواره فراموش نشود

وی اظهار داشت: تمامی برنامه های این جشنواره باید در اسرع وقت انجام شود و وقتی برنامه ریزی استانی برای زمان برگزاری تمامی برنامه ها صورت میگیرد دلیلی ندارد عده ای خارج از استان موجب بی نظمی در اجرای برنامه ها شوند و حتی حق اظهار نظر را داشته باشند.

دکتر شجاعی یکی از فرصت های مهم در برگزاری چنین جشنواره هایی را ایجاد زیرساخت های ماندگار دانست و افزود: بدون شک در حوزه های مختلف باید زیرساخت های لازم را فراهم آورد .وی گفت:بدون شک از فرودگاه بجنورد هم پروازهایی انجام می شود که باید هماهنگی و برنامه ریزی های لازم با مدیریت فرودگاه انجام شود.

شجاعی در پایان سخنان خود بر جذب سریع تر اعتبارات، اهدای کتابچه های جیبی به مهمانان در خصوص نکات مورد توجه استان،زیبا سازی شهری، ارائه برنامه های باکیفیت و تقسیم بندی وظایف کمیته ها تاکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در این ستاد گفت:در راستای دستورات استاندار؛ ستاد برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استانها سال گذشته شکل گرفت و ابلاغ تمامی روسای کمیته ها اعلام شد.

ولی الله حیاتی خاطرنشان کرد: مسئله فیبر نوری برای این جشنواره حائز اهمیت است که باید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با همراهی میراث فرهنگی سریع تر اقدامات لازم برای تخصیص اعتبارات را انجام دهند و شهرداری نیز مجوزهای حفاری را صادر کند تا دسترسی به فیبر نوری برقرار شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز