در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت؛

دعوت رسمی استاندار خراسان شمالی از رئیس مجلس برای حضور ویژه در استان

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۰۷:۵۸:۱۱
کد خبر: ۸۳۷۲۶۶
دعوت رسمی استاندار خراسان شمالی از رئیس مجلس برای حضور ویژه در استان
نشست مشترک دکتر محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی با دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور مجمع نمایندگان استان با محوریت بیان مشکلات استان در سه حوزه اقتصادی، عمرانی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مشکلات ناشی از سیل در بخش های کشاورزی و مسکونی و دعوت رسمی برای حضور ویژه در استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمدعلی شجاعی در این نشست اظهار داشت: با گذشت بیش از ۱۴ سال از تأسیس استان خراسان شمالی، اما این استان در بخش زیرساخت های حمل و نقل که یکی از مهم ترین شاخص های توسعه می باشد دچار محرومیت شدید است.

دکتر شجاعی افزود: در حوزه حمل و نقل جاده ای به رغم تلاش ها و اقدامات انجام شده و شروع پروژه های مهمی همچون احداث باند دوم بجنورد - جنگل گلستان، اما پیشرفت پروژه پس از گذشت ۹ سال ۷۸ درصد بوده و در حال حاضر نیز پروژه بدلیل عدم تخصیص مناسب اعتبارات و مطالبات پیمانکاران بصورت نیمه فعال می باشد. 

دکتر شجاعی در ادامه محور میامی _(گرمه - جاجرم) - بام - قوچان و محور بجنورد -سنخواست را از دیگر پروژه های مهم استان معرفی کرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: در حوزه حمل و نقل هوایی به رغم اقدامات مثبت زیرساختی که جهت برقراری پروازهای منظم و مستمر در فرودگاه بجنورد، به عنوان تنها فرودگاه استان انجام شده است، اما متاسفانه به دلیل عدم همکاری شرکت های هواپیمایی و یا کمبود ناوگان هوایی پروازها نامنظم و حداکثر هفته ای دو روز انجام می شود.

دکتر محمدعلی شجاعی اشاره داشت: در حوزه حمل و نقل ریلی نیز با توجه به نبود زیرساخت ریلی در استان، پروژه راه آهن جوین - اسفراین - بجنورد - شیروان تعریف گردید که در دست اجرا می باشد و جهت تسریع در عملیات اجرایی نیازمند توجه ویژه دولت و کمک اعتباری از محل صندوق توسعه ملی می باشد تا با تکمیل و بهره برداری و اتصال استان به خطوط راه آهن سراسری کشور شاهد رونق اقتصادی منطقه باشیم. 

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت تسریع و بهره برداری از پروژه های بخش حمل و نقل استان خواستار برقراری حداقل یک پرواز روزانه در مسیر تهران - بجنورد و بالعکس، تأمین و تخصیص اعتبار مناسب جهت اتصال استان به شبکه بزرگراهی کشور با اتمام بزرگراه بجنورد - جنگل گلستان در سالجاری، تکمیل و بهره برداری از پروژه محور میامی - (گرمه - جاجرم) - بام - قوچان ومحور بجنورد-سنخواست بعنوان محور استراتژیک در ترانزیت کالا، تسریع در عملیات اجرایی راه آهن جوین - اسفراین -بجنورد - شیروان و تکمیل و اتصال قطعه جوین - اسفراین به شبکه راه آهن سراسری کشور در سالجاری هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز