پیش‌بینی رشد شبکه فاضلاب و مخازن آب در خراسان‌شمالی

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۱۲:۴۰:۲۵
کد خبر: ۸۳۸۳۴۶
پیش‌بینی رشد شبکه فاضلاب و مخازن آب در خراسان‌شمالی
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری خراسان‌شمالی گفت: ظرفیت مخازن آب و شبکه فاضلاب در استان تا پایان سال جاری افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، غلامحسین ساقی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای سال 96 چهار برنامه راهبردی را دنبال کرده است، اظهار کرد: یکی از این راهبردها توسعه مخازن آبی بوده بطوریکه در حال حاضر 15 هزار متر مکعب مخزن آبی در حال ساخت در این استان وجود دارد و برنامه ریزی ها بر این است تا این میزان تا سال 1400 به 59 هزار متر مکعب برسد.

این مقام مسئول افزود: آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان در سه شهر استان شامل بجنورد، شیروان و اسفراین از سد تامین می شود که نیاز است تا منابع پایدار برای این شهروندان هم با حفر چاه، ایجاد شود.

وی گفت: برای پایدارسازی منابع آب شهروندان استان، حفر 32 حلقه چاه در دستور کار است که تا کنون 19 حلقه چاه حفر شده است.

ساقی در باره توسعه زیرساخت فاضلاب در استان گفت: در آغاز سال 96، میزان بهرمندی شهروندان استان از خدمات فاضلاب 29.3 درصد بود که در این شاخص از میانگین کشوری عقب هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا میزان پوشش خدمات فاضلاب در شهرهای استان امسال به 40 درصد ارتقا یابد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه راهبری سوم شرکت آب و فاضلاب استان بیان کرد: توسعه منابع تهیه آب برنامه راهبری سوم است که با توجه به دو نوع بودن شهرهای استان در جهت تهیه آب، شهرهای گرمخان، چناران شهر، سنخواست به دلیل نداشتن سد با چاه تهیه آب می‌شود.

ساقی با اشاره به اینکه اکنون ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب در استان 27 هزار و 600 مترمکعب در شبانه روز است گفت: به همین میزان، پروژه تصفیه خانه در دست اجرا و ساخت است.

وی از خسارت 8 میلیارد و 290 میلیون تومانی به تاسیسات آب وفاضلاب استان حادثه سیل اخیر خبر داد و افزود: بیشتر خسارت وارد شده به این مجموعه در بخش فاضلاب بوده است. همچنین با توجه به مهلت سه روزه استاندار برای بازسازی راههای روستای تخریب شده ناشی از سیل، این شرکت بیش از 700 متر لوله‌های با سازه بالا در اختیار معاونت عمرانی استانداری قرار داد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب خراسان شمالی گفت: تصفیه خانه شیروان با 12 هزار مترمکعب در شبانه روز 74.2 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آشخانه هم اجرای تصفیه خانه 90 درصد رشد دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح ارتقای تصفیه خانه اسفراین اظهار داشت: ظرفیت این تصفیه خانه از هشت هزار مترمکعب به 16 هزار مترمکعب افزایش یافته و آماده بهره برداری است.

وی  در پایان گفت: از مجموع 5.5 کیلومتر خط انتقال شبکه فاضلاب گلستان شهر به شهر بجنورد تنها 1200 متر باقی مانده است.

انتهای خبر/

سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز