مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی؛

اهدای ۲۰ هزار سبد غذایی به کودکان مبتلابه سوءتغذیه در سال ۹۷

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۱۳:۲۷:۰۹
کد خبر: ۸۴۰۴۱۴
اهدای ۲۰ هزار سبد غذایی به کودکان مبتلابه سوءتغذیه در سال ۹۷
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از اهدای چهار هزار سبد غذایی به کودکان مبتلابه سوءتغذیه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد توزیع سبد غذایی بین کودکان مبتلابه سوءتغذیه کمتر از پنج سال را یکی از طرح‌های این نهاد برای رفع محرومیت غذایی در کودکان نیازمند عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون دو هزار کودک این استان مبتلابه سوءتغذیه هستند که تحت پوشش این طرح قرار دارند.

وی تصریح کرد: کمیته امداد با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی اقدام به شناسایی کودکان مبتلابه سوءتغذیه نموده است به‌طوری‌که این کودکان به مدت شش ماه تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

الهی راد درباره نحوه شناسایی این کودکان گفت: پس از انجام پایش کودکان توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه، کودکان دچار سوءتغذیه به کمیته امداد معرفی و سبد غذایی موردنظر کارشناسان تغذیه توسط این نهاد تهیه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه آموزش‌های لازم نیز در کنار سبد غذایی به مادران این کودکان ارائه می‌شود، افزود: پس از پایان یک دوره شش‌ماهه، این کودکان مورد پایش مراکز بهداشتی درمانی قرار می‌گیرد و در صورت بهبود افراد جدیدی جایگزین می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی یادآور شد: خانواده‌های دارای کودکان کمتر از پنج سال مبتلابه سوءتغذیه با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد با این طرح سبد غذایی فرزند خود را تهیه می‌کنند.

الهی راد ارزش هر بسته غذایی را بیش از ۹۰ هزار تومان برشمرد و اظهار کرد: طی سال ۹۷ بیش از یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان برای درمان رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال در این استان هزینه شده است.

وی در ادامه به اجرای طرح «همسفره» اشاره کرد و افزود: نیکوکاران و مردم خیر می‌توانند با مراجعه به سایت hamsofreh.ir و انتخاب سبد غذایی هر کودک به مبلغ ماهانه ۹۰ هزار تومان در راستای کاهش و رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال مشارکت داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز