رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی

تهیه نقشه های ساختمانی الکترونیک می شوند

۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ۱۷:۲۱:۱۱
کد خبر: ۸۴۵۷۷۲
تهیه نقشه های ساختمانی الکترونیک می شوند
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی ازالکترونیکی شدن نقشه های ساختمانی این سازمان خبرداد

علی اکبر رمضانی طی نشست خبری اظهارداشت:از امسال به هیچ عنوان کاغذ برای تهیه نقشه استفاده نمی شود و تهیه نقشه ها در فضای الکترونیکی صورت می گیرد.

این‌مقام‌مسئول  از تهیه نقشه های ساختمان به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: این امر کمک بسیار زیادی در صرفه جویی کاغذ می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به عضویت بیش از چهار هزار مهندس در این سازمان اظهار داشت: 59 درصد از این اعضا، بدون پروانه اشتغال و بیکار هستند.

رمضانی گفت: میزان نقشه های ساختمانی تهیه شده به لحاظ مساحت 4.5 درصد و به لحاظ شمار پروژه ها 14 درصد نسبت به سال ماقبل کاهش دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با اشاره به ساخت و ساز در روستاهای استان گفت: با توجه به اینکه ساخت و ساز منازل روستایی در فضای باز انجام می‌شود، هدر رفت انرژی در این ساخت و سازها بیشتر است که در این راستا باید ساخت و سازها توسط مهندسان متخصص و دارای صلاحیت انجام شود.

وی یاداورشد: کمیسیون ماده 100 نباید محلی برای فروش حقوق شهروندان باشد زیرا اضافه سطح و یا هر تخلف ساختمانی به معنای تضییع حقوق شهروندان است.

وی درباره استحکام ساخت و ساز در حوزه روستایی بیان کرد: در گذشته تمام منازلی که در روستاها ساخته می‌شد اغلب از خشت خام بوده که درصد ریزش آنها بالا است، بنابراین با توجه به اینکه خراسان شمالی استان پر مخاطره‌ای است ضرورت دارد در ساخت و سازهای جدید تمام قوانین رعایت تا منازل کمتر دچار آسیب شوند.

رمضانی افزود: از آنجاییکه ساختمان های ساخته شده در روستاها به اندازه یک سقف است بنابراین می توان با رعایت آیین نامه ها، پایداری آن را حفظ کرد، اما باید به این موضوع توجه کرد که در دنیا دیگر موضوع پایداری ساختمان ها مطرح نیست و هم اکنون به سوی ایجاد آسایش در ساختمان های خود گام برداشته اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: این چهار هزار و34 مهندس در سه پایه فعالیت می‌کنند که پایه یک 22 درصد و پایه دو و سه 39 درصد است.

وی درپایان گفت:سال گذشته برای مهندسان بالغ بر سه هزار نفر ساعت آموزش برگزار شده اظهارکرد: اگر مهندسان بدون پروانه 8 ساعت آموزش دیده باشند برای اعضای پروانه دار 13 ساعت آموزش برگزار شده است.

انتهای خبر/

خبرنگار منیژه سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز