برگزاری نشست های تخصصی میراث فرهنگی در بجنورد

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۰۸:۱۲:۴۸
کد خبر: ۸۴۵۸۴۵
برگزاری نشست های تخصصی میراث فرهنگی در بجنورد
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از برگزاری نشست های تخصصی با محوریت مرمت، باستان شناسی و بررسی چالش ها و فرصت های میراث فرهنگی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، علی مستوفیان اظهار داشت: این نشست های تخصصی با بهره گیری از ظرفیت کارشناسان استانی و به مناسبت هفته میراث فرهنگی در محل تالار عمارت مفخم برگزار می شود.

مستوفیان افزود: چالش ها و فرصت های میراث فرهنگی، گزارش فعالیت های مطالعاتی و مرمتی کاروانسرای قلی، معرفی و نگهداری بافت تاریخی روستایی، گزارش فعالیت های مطالعاتی و مرمتی مجموعه سبزه میدان، از جمله موضوعاتی است که در این نشست ها ارائه می شود.

وی تصریح کرد: همچنین گزارش 6فصل کاوش های بین المللی باستان شناسی در محوطه تاریخی ریوی و گزارش 9فصل کاوش های باستان شناسی در شهر تاریخی بلقیس اسفراین نیز از دیگر موضوعات این نشست های تخصصی است.

وی عنوان کرد: برپایی نمایشگاه عکس دستاوردهای باستان شناسی، مراسم تجلیل از فعالان و دوستداران حوزه میراث فرهنگی، اجرای تورهای بازدید از آثار تاریخی استان، اجرای برنامه های آموزشی و آشنایی با میراث فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان در موزه های استان از جمله برنامه هایی است که برای هفته میراث فرهنگی در استان تدارک دیده شده است.

گفتنی است؛ هفته میراث فرهنگی، 28 اردیبهشت ماه جاری و همزمان با روز جهانی موزه ها آغاز و تا سوم خردادماه ادامه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز