بیش از ۷۶۰ هزار نفر در خراسان‌شمالی زیر پوشش طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت قرار دارند

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۱۰:۲۹:۴۴
کد خبر: ۸۴۵۸۴۶
بیش از ۷۶۰ هزار نفر در خراسان‌شمالی زیر پوشش طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت قرار دارند
760 هزار و970 نفر در استان خراسان شمالی از حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ، خدمات بهداشتی درمانی دریافت می کنند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مدیر گروه توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی ضمن ارائه گزارش عملکرد طرح تحول سلامت در حوزه سلامت اظهار کرد: این آمار شامل ارائه خدمات به 435 هزار نفر جمعیت روستایی و 325 هزار و 970 نفر جمعیت شهری است.

رضا ابراهیمی ادامه داد: در حال حاضر به صورت متوسط به ازای هر دو هزار و 500 نفر در خراسان‌شمالی یک مراقب سلامت داریم و نسبت به میانگین کشوری از وضعیت مناسبی برخوردار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در مراکز بهداشتی درمانی تمامی خدمات تعریف شده شامل خدمات پزشکی، مامایی، دندانپزشکی، مادر و کودک ، واکسیناسیون و ... از ابتدای تولد تا سالمندی به جامعه هدف ارائه می شود.

وی با بیان اینکه 83 مرکز بهداشتی درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی قرار دارند، ادامه داد: 321 خانه بهداشت و 48 پایگاه سلامت در خراسان شمالی به جامعه هدف خدمات ارائه می‌دهند.

ابراهیمی گفت: از تعداد 83 مرکز بهداشتی درمانی تحت پوشش، 11 مرکز شهری و مابقی روستایی است.

مدیر گروه توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه یادآور شد: با اجرای طرح تحول سلامت در سه شهر آشخانه، بجنورد و شیروان علاوه بر پزشک و کارشناسان بهداشتی ؛کارشناس تغذیه و روانشناس نیز در مراکز بهداشتی درمانی خدمات ارائه می دهند.

وی اضافه کرد: به ازای هر چهار هزار نفر جمعیت روستایی در این استان، یک پزشک در مراکز بهداشتی درمانی روستایی مستقر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز