ستاد استانی جشنواره سراسری فیلم روستا و عشایر خراسان شمالی تشکیل جلسه داد

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۰۸:۲۲:۱۸
کد خبر: ۸۴۵۸۵۴
ستاد استانی جشنواره سراسری فیلم روستا و عشایر خراسان شمالی تشکیل جلسه داد
ستاد استانی جشنواره سراسری فیلم روستا و عشایر خراسان شمالی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری جشنواره سراسری فیلم روستا و عشایر این استان، اظهار کرد: هنرمندان علاقمند می توانند تا ١٥ خردادماه سال جاری برای ارسال آثار خود به دبیرخانه این جشنواره اقدام کنند.

وی، افزود: آداب و رسوم روستاییان، برخی از مسائل و معضلاتی که روستا ها با آن مواجهه اند مانند کم آبی و بی آبی، فرهنگ و آیین روستا، جاذبه های گردشگری روستاها از محورهای فراخوان جشنواره برای ارسال اثر توسط هنرمندان سراسر کشور می باشد.

فرخنده، به اهمیت برگزاری این جشنواره در استان خراسان شمالی اشاره و تصریح کرد: این جشنواره کمک بسیار شایانی به معرفی و شناسایی هر چه بهتر آداب و رسوم استان، حرکت و ایجاد نشاط فرهنگی در استان، تبادل اطلاعات هنری و تجربیات هنرمندان استان با سایر استان های کشور و همچنین معرفی هر چه بهتر استان موثر خواهد بود.  

وی، با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان اردیبهشت ماه جاری بود، تمدید زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را فرصتی مطلوب برای  هنرمندان سراسر کشور دانست.

فرخنده، اکران فیلم در روستاها، برگزاری نمایشگاه عکس و برگزاری کارگاه های آموزشی فیلم را از برنامه جنبی جشنواره نام برد.

وی، خاطرنشان کرد: اختتامیه نخستین جشنواره فیلم روستا و عشایر استان خراسان شمالی هفته نخست تیرماه سال جاری در خراسان شمالی برگزار و برگزیدگان این جشنواره معرفی خواهند شد.

این جلسه با حضور نمایندگان صدا و سیما، اداره کل امورروستایی، سازمان مدیریت، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز