معاون سیاسی استاندار تاکید کرد:

بهره مندی از ظرفیت سمن ها برای کاهش آسیب های اجتماعی

۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ۰۸:۰۵:۵۲
کد خبر: ۸۴۶۷۷۲
بهره مندی از ظرفیت سمن ها برای کاهش آسیب های اجتماعی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در جهت کاهش آسیب های اجتماعی باید نهایت استفاده را ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،ولی الله حیاتی در کارگروه امور بانوان استان اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد باید بدانند کارهایی که انجام می دهند باید هدفمند باشد و متناسب با آن ملزومات لازم فراهم شود.

حیاتی افزود: به عنوان مثال در اجرای طرح کودکان شاد باید آموزش ها و ملزومات زمینه شادی کودک پیش بینی و فراهم و این آموزش ها منجر به تغییر نگرش شود.

وی با تاکید بر اینکه زمینه شادی کودکان علاوه بر فضای باز باید در مساجد هم فراهم شود ، ادامه داد: در اجرای برنامه ها از ظرفیت مساجد و کانون های آموزه های دینی غافل نشویم و همه جانبه از این ظرفیت ها بهره مند شویم و همچنین کلیه دستگاه ها تمام توان خود برای اجرای طرح های این کارگروه را پای کار بیاورند.

وی در ادامه با بیان اینکه در معرض تهاجم فرهنگی هستیم، تصریح کرد: این تهاجم ،پایه ها، اساس و قوام نظام مقدس جمهوری اسلامی را تهدید می کند و آموزش های ما باید در راستای تقویت آموزه های دینی باشد که موجب استحکام نظام شود.

حیاتی گفت: ما در این زمینه هنوز به اهداف آرمانی خود نرسیده ایم که اگر درست عمل می کردیم امروز با چالش های مربوط به فضای مجازی روبرو نمی شدیم. 

وی مطرح کرد: در حوزه توانمندسازی اجتماعی باید اداره کل کار، رفاه و تامین اجتماعی ورود جدی داشته باشد و موضوعات تامین منابع بازاریابی، درآمدزایی و فروش محصولات باید قبل از ایجاد اشتغال پیش بینی شود. 

حیاتی اشاره داشت: از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تا کنون در دولت های مختلف اعتبارات و تسهیلات  فراوانی برای ایجاد اشتغال پایدار در نظر گرفته شده است که اگر این اعتبارات بدون انحراف و به درستی در مسیر خود هزینه می شد ما امروز نگرانی در مورد اشتغال پایدار نداشتیم.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر موضوع آموزش ، تصریح کرد: آموزش های دینی باید در اولویت آموزش ها باشد چرا که پیکره ای که بر اساس آموزه های دینی شکل بگیرد انحرافی نمی تواند در آن رسوخ کند. 

ولی الله حیاتی در ادامه سخنان خود افزود: در بحث تاب آوری اجتماعی در تمامی سطوح نیازمند تقویت، تلاش و آموزش بیشتر هستیم چرا که سطح تاب آوری اجتماعی ما کم است و سیل اخیر این موضوع را به خوبی نشان داد.

حیاتی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم موضوعات از سطح اجتماعی عبور و به سطوح انتظامی و امنیتی کشیده شود چرا که هزینه برخورد در این سطح ها بسیار زیاد می شود؛ بنابراین سازمان های مردم نهاد برای حل و فصل موضوعات در سطح اجتماعی ورود جدی داشته باشند.

حیاتی در پایان مطرح کرد: سیاست ها و طرح های اجرایی امور بانوان در حوزه های مختلف در سال جاری باید تشریح و هدف گذاری شود.  

 

نظر شما