اجرای ۱۱۵۰ برنامه در سالروز آزادسازی خرمشهر

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۰:۱۴:۲۴
کد خبر: ۸۴۹۲۴۵
اجرای ۱۱۵۰ برنامه در سالروز آزادسازی خرمشهر
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر از ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر یک هزارو 150 برنامه در نقاط مختلف استان برگزار میشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، سرهنگ احیا محمد امیری در نشست خبری درجمع خبرنگاران اظهار کرد : عملیات بیت المقدس را مهم ترین و موثرترین عملیات در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: در طول جنگ تحمیلی عملیات گسترده و مهم و عملیات محدود با دشمن نیز داشته ایم که مهم ترین آنان در طول جنگ عملیات بیت المقدس بود.

این‌ مقام مسئول گفت: برگزاری صبحگاه مشترک، گلباران مزار شهدا، همایش پیشکسوتان، همایش طلاب، نشست زنان ایثارگر، تشریح عملیات بیت المقدس در شبکه اترک خراسان شمالی توسط فرماندهان، دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از رزمندگان و خانواده شهدا از جمله برنامه ها است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: این استان برای آزادسازی فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس افزون بر 700 نفر رزمنده به جبهه های جنگ اعزام کرد که از این تعداد 64 نفر به شهادت رسیدند.

 این‌مقام مسئول گفت:خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از 35 هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

 امیری گفت:تعداد کل ایثارگران این استان 10 هزار 277 نفر، تعداد کل آزادگان 397 نفر و جانبازان هفت هزار و 232 نفر است.

وی از پیشرفت فیزیکی 38 درصدی باغ موزه دفاع مقدس در مرکز استان خبر داد و اضافه کرد: باسفر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور به خراسان شمالی مصوب شد 6 میلیارد تومان از کمک‌های استان و 4 میلیارد تومان از منابع ملی جهت اتمام باغ موزه دفاع مقدس اختصاص یابد تا در سال 99 شاهد افتتاح این باغ موزه باشیم.

وی درپایان از رونمایی تمبر سوم خرداد ماه خبر داد و بیان داشت: از دیگر برنامه‌های محوری این ایام می‌توان به برگزاری همایش طلاب در حوزه امام خمینی (ره) و امام صادق (ع) شهرستان بجنورد و رونمایی از 36 عنوان کتاب چاپ شده سال 97 توسط این نهاد اشاره کرد.

انتهای خبر/

سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز