ارسال بزرگترین محموله کمک ها و اقلام اهدایی استان خراسان شمالی به مردم مناطق سیل زده

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۳:۴۱:۵۲
کد خبر: ۸۵۶۸۲۱
ارسال بزرگترین محموله کمک ها و اقلام اهدایی استان خراسان شمالی به مردم مناطق سیل زده
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در آیین ارسال این کمک ها که با حضور مسئولان استانی برگزار شد اظهار داشت: یک هزار و ۲۰۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی برای مردم مناطق سیل زده شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان در خراسان شمالی و همچنین تعدادی کامیون حامل پوشاک و سایر اقلام به مناطق سیل زده استان گلستان ارسال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،محسن نجات درباره میزان کمک های نقدی و غیر نقدی مردم استان گفت: مردم خراسان شمالی پنج میلیارد ریال به صورت نقدی و پنج میلیارد ریال نیز به صورت غیر نقدی به مناطق سیل زده کمک کرده اند که در قالب این کاروان به مناطق مورد نظر ارسال می شود.

وی درباره محتوای مرسولات ارسالی عنوان کرد: بسته های غذایی شامل برنج، ماکارونی، قند، چای، روغن، سویا و آرد است و در بسته های بهداشتی نیز خمیر دندان، مسواک، شامپو و ست های کامل بهداشتی وجود دارد.

نجات تاکید کرد: این چهارمین مرسوله اقلام و کمک های مردمی استان است که با مشارکت مردم توسط جمعیت هلال احمر به مناطق سیل زده ارسال می شود.

وی در ادامه گفت: از مردم نوع دوست و بزرگواری که قصد کمک به مردم مناطق زلزله زده را دارند تقاضامندیم در صورت امکان اقلام زیستی را مد نظر قرار دهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: محتوای اسلام انجام واجبات و پس از آن کمک به مردم نیازمند است.

حجت الاسلام محمد رضایی با بیان اینکه وظیفه ما مسلمانان در کمک به هم نوعان دوچندان است افزود: باید کمک به مردم محروم و مستضعف در راس امور قرار گیرد تا مشکلات آن ها مرتفع شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم اظهار داشت: دشمنان نظام طی این مدت پالس هایی را مبنی بر عدم توانایی مدیریتی ایران برای مقابله با سیل مخابره می کردند و قصد ناامید کردن مردم را داشتند.

ولی الله حیاتی افزود: اما اتفاقی که رخ داد سیل محبت مردم بود که بر سیل قهرآمیز غلبه کرد و بخش های مختلف جامعه را به میدان عمل کشاند.

وی تصریح کرد: پس از وقوع سیل در مناطق مختلف کشور گروه های جهادی در دل مناطق سیل زده شکل گرفت و خدمات‌رسانی در کوتاه ترین زمان به بهترین نحو انجام شد.

وی افزود: پس ازاین مشارکت مردمی، همدلی مردم ایران به سراسر جهان مخابره شد و خیلی از تئوریسین‌های حوادث غیر مترقبه جهان را انگشت به دهان گذاشت که چگونه این حادثه عظیم با همت و همدلی مردم و مسئولان مدیریت شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی همچنین گفت: در بدنه دولت قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده تشکیل شده و اعتبارات خوبی نیز تزریق شده است تا طی دوره یک ساله بازسازی ها به ثمر برسد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز