افزایش ۲۵درصدی تولید اوره در مجتمع پتروشیمی خراسان

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۳:۴۳:۱۸
کد خبر: ۸۵۶۸۲۲
افزایش ۲۵درصدی تولید اوره در مجتمع پتروشیمی خراسان
حسین شفیعی درنشست خبری درجمع خبرنگاران به رکورد پتروشیمی خراسان در زمینه تولید کود اوره به میزان ۶۲۱ هزار تن در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: این شرکت در سال گذشته به ۲۵ درصد افزایش تولید کود اوره در کشور دست یافت و در این زمینه رتبه نخست تولید این محصول را در میان ۴۰ شرکت پتروشیمی کشور بدست آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، وی  اظهار داشت:تولید آمونیاک، اوره و کریستال ملامین در دستور بزرگ‌ترین کارخانه تولیدی محصولات پتروشیمی در شرق کشور است.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان گفت: شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین ۴۱.۷ درصد، شرکت پتروفرهنگ با ۱۹ درصد، شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۳.۲۴ درصد سهام، شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا با ۱۲.۳۷ درصد سهام، سازمان تامین اجتماعی با ۱۱ صدم درصد سهام و سایر با ۱۳.۵۷ درصد سهام از سهامداران شرکت پتروشیمی خراسان هستند.

این مقام مسئول در باره تامین تجهیزات و نیازها از داخل استان گفت: بر اساس رویکرد ملی و رسالت پتروشیمی‌ها، هر زمان که احساس شود، نیاز به تأمین تجهیز و یا قطعه‌ای از خارج از استان است، این امر با قدرت، تصمیم گیری و کار انجام می‌شود.

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی خراسان در رابطه با فاز دوم این مجتمع نیز گفت: برای اجرای طرح توسعه این مجتمع در ابتدا در حوزه سهام داران، تمامی آن متفق القول به اجرای این طرح نبودند و همین امر نیز موجب شده تاکنون این پروژه به مرحله اجرا نرسد.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان شمالی  در ادامه به عملکرد شرکت های حمل و نقل در داخل استان اشاره کرد و ادامه داد: از عملکرد این شرکت ها رضایت نداریم.

شفیعی آخرین وضعیت ترکیب سهام داران پتروشیمی را شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی، تأمین اجتماعی، شرکت پتروفرهنگ، شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و سازمان تأمین اجتماعی ذکر کرد

وی با بیان این که هیچ گونه حساب بانکی در خارج از استان نداریم، افزود: تمام حساب های شرکت پتروشیمی خراسان از سال ۸۵در بانک های استان به شکل سپرده و جاری متمرکز است و عمده خریدها نیز به منظور کاهش هزینه ها و صرفه جویی از استان انجام می شود.

شفیعی آموزش و بهره مندی از دانش روز، رعایت اصول ایمنی، اقدامات مهندسی به هنگام، تامین قطعات، مدیریت و برنامه ریزی دقیق، شناسایی تنگناهای عملیاتی، بهره گیری از نیروهای انسانی متخصص را از عوامل اصلی دستیابی به رکورد تولید این محصول در این شرکت اعلام کرد.

 

شفیعی با اعلام کارکرد ۴۲ میلیون ساعت فعالیت این شرکت، بدون حادثه فوت گفت: نیروهای این شرکت، پارسال از ۱۲ هزارو ۴۱۵ نفر ساعت آموزش‌ ایمنی برخوردار شدند.

استفاده از پساب بجنورد و بازچرخانی آب به عنوان یک اولویت مجتمع، مدیریت فروش و تامین تجهیزات با وجود تحریم ها، رعایت اصول محیط زیستی، تامین 90 تا 95درصد نیروهای شرکت از نیروی انسانی بومی استان و خارج نشدن منابع مالی مجتمع از استان از سال 1385 تاکنون، از دیگر صحبت های آقای شفیعی بود.

وی خاطرنشان کرد: این مجتمع که سال گذشته توانسته بود رکورد تولید را در کشور بزند، امسال با تلاش و مدیریت مناسب توانست رکورد خودش را هم با 62 درصد افزایش بزند که از جمله افتخارات این مجموعه محسوب می شود. با این وجود پیرو اعلام تحریم پتروشیمی ها، مدیرعامل این شرکت در تدارک برنامه ریزی مناسب و صرفه جویی منابع در اختیار است تا اگر پتروشیمی خراسان هم در فهرست تحریم ها قرار گرفت، از این محل متضرر نشود.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان شمالی گفت: این مجموعه با هدف ادای مسئولیت های اجتماعی که بر خود واجب می داند، پارسال 5میلیارد ریال در زمینه هایی همچون بهسازی مدارس، کمک به سیل‌زدگان، زلزله‌زدگان، مرمت آسایشگاه سالمندان، مساعدت به مراکز خیریه و مذهبی و همکاری و مساعدت در برپایی سمینارهای علمی کمک کرده است.

وی یادآورشد  حساب های بانکی این مجتمع در خراسان شمالی نیست، تصریح کرد: تمامی حساب های این شرکت از سال 85 تاکنون در داخل استان است و منابع مالی این شرکت به صورت جاری در بانک های این استان سپرده گذاری شده است.

وی درپایان گفت: بانک های رفاه، ملت، سرمایه و ... از جمله بانک هایی هستند که این شرکت در این استان سپرده گذاری کرده است.

انتهای خبر/

منیژه سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز