اهدای ۶۱ سری جهیزیه به زوج های روستایی خراسان شمالی

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۳:۴۴:۴۱
کد خبر: ۸۵۶۸۲۴
اهدای ۶۱ سری جهیزیه به زوج های روستایی خراسان شمالی
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی ازاهدای ۶۱ سری جهیزیه تهیه و به زوج های روستایی کم برخوردار خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام «علی خادمی» گفت: جهیزیه‌ها به زوج‌های جوانی که در مناطق کم برخوردار مستقر هستند و حداکثر ۶ ماه از تاریخ ازدواج آنان می گذرد، اهدا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: برای تهیه این تعداد جهیزیه مبلغ ۱۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال هزینه شده که طی دو روز آینده به زوج‌های جوان اهدا می‌شود.

وی اظهار داشت: روحانیون مستقر در روستاها این جوانان را شناسایی و ثبت نام اولیه کرده‌اند و این طرح برای اولین بار است که در خراسان شمالی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در آیبن این مراسم با بیان اینکه ازدواج آسان باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود افزود:خیران و نهادها باید دست به دست هم دهند تا شرایط ازدواج را برای جوانان به ویژه جوانان نیازمند فراهم کنند.

حیاتی معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم در این مراسم با اشاره به اینکه کمک به ازدواج آسان از تاکیدات ائمه اطهار بوده و تاخیر آن باعث بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه میشود افزود:تجملات بیش از حد در زندگی و افزایش چشم و هم چشمی زندگی‌ها را با مشکلات مواجه کرده و بهتر است شروع زندگی آسانتر باشد .

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

انتهای خبر/

سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز