استاندار خراسان شمالی در حضور رئیس مجلس شورای اسلامی:

توسعه خراسان شمالی با نگاه خوب مسئولان کشوری رقم خواهد خورد

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۰۷:۰۹:۲۵
کد خبر: ۸۵۷۵۴۳
توسعه خراسان شمالی با نگاه خوب مسئولان کشوری رقم خواهد خورد
استاندار خراسان شمالی گفت: نداشته های خراسان شمالی با هم افزایی و با نگاه خوب مسئولان کشوری رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمدعلی شجاعی در نشست صمیمی رئیس مجلس شورای اسلامی با خانواده معظم شهدا، روحانیون، تشکل های مردمی، فعالان اقتصادی و مسئولان استان خراسان شمالی، اظهار داشت: در چهار دهه گذشته خدمات ارزنده ای از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی، حاکمیت و دولت ها به این استان ارائه و بسیاری از شاخص های رشد یافته است اما آنگونه که لایق مردم شایسته، ولایتمدار و همیشه در صحنه استان است، کار انجام نشده است.

دکتر شجاعی افزود: کارهای انجام نشده در خراسان شمالی دو علت دارد که بخشی از آن طبیعی است؛ استانی که از یک استان بزرگ جدا شده و قرار است نداشته های خود را جبران کند اما بخش دیگر مربوط به عدم برنامه ریزی و مدیریت می باشد.

وی ادامه داد: از زمان حضورم در خراسان شمالی به مدیران اجرایی استان اعلام کردم برای تحقق شعار خدمتگزاری به مردم باید تمام اجزای حاکمیت در کنار هم باشند.

دکتر شجاعی با بیان اینکه مردم خراسان شمالی مردمی نجیب و از بهترین های کشور هستند، تصریح کرد: مدیران اجرایی استان همیشه در جبهه های کاری حضور دارند و هم افزایی و همدلی خوبی در استان بین اجزای حاکمیت برقرار است و حال بنده و همکارانم برای انجام کارها خوب می باشد و این حال خوب به مردم استان منتقل شده است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی مطرح کرد: در جلسات سطح ملی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی همراه بنده هستند و پیگیر مسائل و مشکلات استان می باشند.

دکتر محمدعلی شجاعی با اشاره به فضای آرام ایجاد شده در استان، خاطر نشان کرد: آرامش لازمه ارائه خدمات به مردم است و ما توانستیم در محیط آرام استان کارهای انجام نشده قبلی را انجام دهیم و در استان مدیریت به معنای واقعی اعمال شود و از سوی هیچ کسی کوتاهی انجام نشده است.

دکتر شجاعی افزود: در بدو ورودم به خراسان شمالی به عنوان اولین استان در کمتر از یک ماه توانستیم جشن برچیدن بخاری های نفتی را برگزار کنیم.

دکتر شجاعی دستیابی استان به رتبه تک رقمی در میزان انعقاد قراردادها در طرح ملی اشتغال روستایی در کمتر از ده روز و برق رسانی به ۲۲ روستا در ۴۵ روز را از دیگر اقدامات استان از زمان حضور خود به استان اعلام کرد و گفت: تمامی این اقدامات انجام شده در سایه هم افزایی و همراهی می باشد.

استاندار خراسان شمالی در ادامه به حادثه سیل اخیر استان اشاره داشت و اظهار داشت: در مدیریت این بحران همه پای کار بودند و موجب شد تا دولت دغدغه خراسان شمالی را نداشته باشد.

دکتر محمدعلی شجاعی افزود: بر اساس گزارش های هواشناسی تمهیدات لازم برای مقابله با سیل ۱۵ روز زودتر در استان پیش بینی و اندیشیده شد و همچنین در ادامه یاد گرفتیم در کنار هم و با هم افزایی پیگیر اعلام و دریافت خسارات ناشی از سیل در سطح ملی باشیم.

دکتر شجاعی در ادامه خبر خوش خود به مردم خراسان شمالی را اعلام کرد و گفت: خراسان شمالی از نظر تعداد واحدهای مسکونی تایید شده طبق مصوبه هیئت دولت در جایگاه سوم کشوری و در شاخص جذب کمک های بلاعوض با جذب ۱۴۰ میلیارد تومان در رتبه پنجم کشوری قرار گرفته است و این اعتبارات به غیر از کمک های نهادهای مختلف مانند کمیته امداد، بهزیستی و ... می باشد.

دکتر شجاعی در ادامه سخنان خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۴۴ درصد جمعیت استان خراسان شمالی روستانشین هستند و در سفر مرخیر و برکت مقام معظم رهبری به این استان حوزه کشاورزی پیشران اقتصادی خراسان شمالی اعلام شد.

وی اشاره داشت: از خسارات ناشی از سیل وارد شده به بخش کشاورزی خراسان شمالی تنها ۲۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است که پاسخگوی استان نیست از وزرات جهاد کشاورزی خواستارم هر آنچه که می تواند برای مردم سختکوش استان انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: خراسان شمالی با فرمول و شرایط خاص خود قابل توسعه است و فرمول متمرکز نسخه پییچی شده در تهران قطعا پاسخگوی توسعه نیست چرا که علاوه بر تفاوت استان ها با یکدیگر شهرستان های هر استان نیز با هم تفاوت دارند.

دکتر شجاعی با تاکید بر ایجاد تحول در خراسان شمالی، تصریح کرد: در شورای توسعه امنیت شرق و غرب کشور عضو شده ایم و سرمایه گذاران می توانند از معافیت ها و مشوق های این عضویت بهره مند شوند.

دکتر شجاعی در ادامه به نداشته های خراسان شمالی هم اشاره کرد و گفت: ایجاد بازارچه مرزی حق مردم این استان است اما این خواسته مورد غفلت واقع شده است و به حمایت رئیس مجلس شورای اسلامی در سطح ملی نیاز داریم.

وی افزود: خراسان شمالی یک استان مرزی است و ایجاد منطقه آزاد تجاری می تواند تحول بزرگی در معیشت و زندگی مردم ایجاد کند که خواستار تحقق این مطالبه نیز هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز