معاون عمرانی استاندار:

محور بجنورد به جنگل گلستان موجب توسعه گردشگری در خراسان شمالی می شود

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۰۷:۴۲:۱۶
کد خبر: ۸۵۸۰۸۹
محور بجنورد به جنگل گلستان موجب توسعه گردشگری در خراسان شمالی می شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: تکمیل محور ارتباطی بجنورد به جنگل گلستان یکی از ارکان مهم برای توسعه گردشگری در استان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رضا رجب زاده در نشست بررسی زیرساخت های جاده ای و ریلی استان خراسان شمالی در شیروان اظهار داشت: محور بجنورد به جنگل گلستان ۱۴۳ کیلومتر می باشد که تا کنون ۶۹ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته و عنلیات اجرلیی ۷۴ کیلومتر آن باقی مانده است.

رجب زاده افزود: برابر با اعداد تردد شمارهای استان سالانه بیش از ۲۰ مبلیون زائر و مسافر از محور بجنورد به گلستان عبور می کنند که متاسفانه به دلیل اجرای طرح در مقاطع مختلف و کاهش و افزایش عرض محور بیش از ۴۰ درصد تصادفات جاده ای استان مربوط به این محور است.

وی مطرح کرد: تکمیل این پروژه نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که تکمیل آن همچنین موجب توسعه گردشگری به عنوان یکی از پیشران های اقتصادی می شود.

رجب زاده در ادامه به محور ارتباطی میامی-جاجرم- بام-قوچان اشاره داشت و گفت: تکمیل این محور موجب کوتاه تر شدن مسیر مرکز استان به تهران و همچنین اتصال شهرهای این منطقه به ویژه گرمه و جاجرم به بزرگراه سراسری تهران به مشهد می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به استقرار آلومینای جاجرم در این منطقه تکمیل این محور موجب توسعه اقتصادی می شود.

رجب زاده اشاره داشت: در بودجه سال ۹۸ برای تکمیل این محور ۲۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که به نظر بنده با اختصاص این اعتبارات بهره برداری این پروژه سال ها زمان نیاز دارد.

رجب زاده در ادامه بر گشایش مسیر مرزی هم تاکید کرد و گفت: خراسان شمالی با کشور ترکمنستان ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارد اما این فقط یک عنوان فیزیکی است و تاکنون بدای توسعه استان استفاده ای از این مرز نشده است

وی یادآوز شد: کلنگ ایجاد راه اوغاز به باجگیران سال گذشته به زمین زده شد که ۱۴ کیلومتر از این مسیر ۳۱ کیلومتری در خراسان شمالی قرار دارد که احداث آن نوجب اتصال خراسان شمالی به پایانه مرزی و گسترش ارتباطات با کشور ترکمنستان می شود.

نظر شما