استاندار خراسان شمالی:

عشایر استان از قطب های مهم کشور هستند

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۰۷:۵۳:۰۵
کد خبر: ۸۵۸۰۹۴
عشایر استان از قطب های مهم کشور هستند
استاندار خراسان شمالی گفت: استان با ۳۰ هزار نفر عشایر بعنوان یکی از قطب های مهم کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمد علی شجاعی در جشنواره ملی فرهنگی و ورزشی عشایر کشور با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در شهرستان اسفراین اظهار داشت:عشایر سالهاست با وطن پرستی و ولایت مداری گام های بلندی را برداشته اند که روز به روز موجبات احیا سنت کوچ را فراهم کرده اند.

وی افزود: حوزه سازمان عشایر کشور تاکنون خدمات قابل توجهی را ارائه داده اند و ما نیز تاکنون وظیفه خود را نسبت به عشایر انجام داده ایم و بازهم ارائه خدمات خواهیم داشت.

دکتر شجاعی تصریح کرد: سالهاست که مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی، تولید و نگاه به داخل را تاکید کرده اند و تمام توان دولتمردان نیز بر همین نکات  و تحقق آن بوده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود بر اهمیت جایگاه بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی می تواند قدم های موثری را در تولید بردارد و هرگونه وابستگی را کاهش دهند.

دکتر شجاعی اظهار داشت: متاسفانه آنگونه که شایسته سرمایه گذار بخش خصوصی بوده نتوانسته ایم شرایطی را برای آنان فراهم آوریم و این در حالیست که ما هیچ راهی جز سرمایه گذاری بخش خصوصی نداریم حتی اگر منابع دولتی ده برابر شود زیرا این منابع فقط برای ایجاد زیر ساخت هاست.

وی ادامه داد: با صدور مجوزهای بی نام امیدواریم شرایطی را فراهم آوریم که سرمایه گذار حتی یک قدم در ادارات را برندارد و تمامی این فرآیندها باید برچیده شوند تا سرمایه گذار نفس بکشد.

شجاعی تصریح کرد: با همت مدیران،هم افزایی و مشارکت تمام قوا از تمامی ظرفیت ها استفاده خواهیم  کرد.

 

نظر شما