حمایت تمام قد استاندار از ورزش فوتبال خراسان شمالی؛

دکتر شجاعی: مشکل ورزش فوتبال عدم احساس مالکیت مردم است

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۱:۵۹:۲۵
کد خبر: ۸۵۸۷۹۵
دکتر شجاعی: مشکل ورزش فوتبال عدم احساس مالکیت مردم است
استاندار خراسان شمالی با اعلام حمایت تمام قد خود از ورزش فوتبال استان گفت: مردم باید حامیان اصلی تیم فوتبال استان باشند و مشکل ورزش فوتبال استان عدم حمایت صنایع نیست بلکه عدم حمایت و احساس مالکیت مردم استان نسبت به تیم فوتبال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمدعلی شجاعی در نشست با اعضای هیات فوتبال استان اظهار داشت: باید آداب علمی کار در سیستم مدیریت، مربیگری و تیم داری در تمامی رشته های ورزشی به ویژه فوتبال رعایت شود.

دکتر شجاعی افزود: هنوز فضای لازم برای اینکه مردم احساس کنند تیم فوتبال استان بخشی از داشته های آنان است و تعطیلی تیم فوتبال استان باعث اعتراض آنان شود، ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: باید فرهنگ اینکه تیم فوتبال حق مردم است، در استان ایجاد شود چرا که تیمی که صاحب نداشته باشد از بین می رود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: نگاه ما به ورزش در استان هزینه ای است و تنها به دنبال اعتبار برای اعزام تیم ها به مسابقات هستیم و یاد نگرفته ایم مدیریت فوتبال اقتصادی است.

دکتر محمدعلی شجاعی گفت: خیلی سال است که فوتبال از حالت سنتی خارج شده است و اکنون بحث فوتبال در جهان صنعتی و بنگاه اقتصادی است.

دکتر شجاعی خاطر نشان کرد: در استان باید سقف فعالان حوزه فوتبال به دور از تعصب مشخص شود تا در ادامه بتوان برای افزایش ظرفیت و توانمندی آنان برنامه ریزی کرد.

دکتر شجاعی خطاب به مدیر کل ورزش و جوانان استان تاکید کرد: کمیته استعدادیابی هیات های مختلف ورزشی استان فعال شود تا این افراد پشتوانه تیم های ورزشی استان در سال های آینده باشند در غیر این صورت همیشه باید به دنبال خرید بازیکنان غیربومی باشیم.

وی افزود: مدارس فوتبال تعریف شده حرفه ای در استان ایجاد شود تا خروجی این مدارس حضور بازیکنان استان در تیم های بزرگ کشوری و تیم ملی باشد. دکتر شجاعی تاکید کرد: تک ستاره در همه جا وجود دارد ؛ اگر در یک رشته ورزشی تعداد ملی پوشان ما زیاد باشد بیانگر اقدامات خوب است.

دکتر شجاعی افزود: تیم های فوتبال و فوستال استان در لیگ دسته سه باید تقویت شوند و از فعالان این ورزش خواستارم سطح بالا و قوی پای کار بیایند تا مردم استان از وجود تیم فوتبال لذت ببرند.

وی گفت: برای تقویت و رشد ورزش فوتبال در استان نباید از ابتدا نگاه صرفا بومی داشت و باید طی یک برنامه فرآیند بومی سازی در استان اتفاق بیفتد؛ بنابراین باید ضعف ها را پذیرفت و از دیگران کمک گرفت.

دکتر شجاعی در ادامه بر تقویت تیم های فوتبال و فوتسال بانوان استان هم تاکید کرد و گفت: تمام برنامه ریزی ها و فعالیت های اداره کل ورزش و جوانان استان برای تقویت ورزش فوتبال آقایان استان باید در بخش بانوان نیز دنبال شود.

دکتر شجاعی در پایان سخنان خود بر تقویت مربیان، مدیران ورزشی و داوران استان هم تاکید کرد و افزود: این استعدادها باید در استان تقویت شوند و باید بدانیم اهمیت داشتن این قشر کمتر از تیم های لیگ نیست و در برخی موارد موجب جبران عقب ماندگی فوتبال استان می شود.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز