اعزام بانوان وزنه بردار به مسابقات کشوری برای نخستین بار در تاریخ استان

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۳:۵۶:۲۶
کد خبر: ۸۵۹۳۱۶
اعزام بانوان وزنه بردار به مسابقات کشوری برای نخستین بار در تاریخ استان
رئیس هیات وزنه برداری خراسان شمالی از اعزام بانوان وزنه بردار استان به مسابقات وزنه برداری قهرمانی، جوانان وبزرگسالان بانوان کشور خبر داد و گفت: این رقابت‌ها تیرماه امسال به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسین محراب در نشست خبری درجمع خبرنگاران اظهار داشت: مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور بانوان از 24 تیرماه سال جاری در اصفهان برگزار می شود و ورزشکاران خراسان شمالی در 10 وزن در این مسابقات حضور خواهند داشت.

محراب با بیان اینکه بانوان وزنه بردار استان با تمام توان در این رقابت‌ها حضور می‌یابند افزود: این رقابت‌ها در وزن‌های 45، 49، 55، 59، 64، 71، 76، 81، 87 و بعلاوه 87 کیلوگرم برگزار می‌شود.

رئیس هیئت وزنه برداری خراسان شمالی با بیان اینکه برای رسیدن به سطح استاندارد تجهیزات کشوری نیازمند 100 میلیون تومان اعتبار هستیم، تصریح کرد: گران شدن تجهیزات موجب شده است که به سختی این تجهیزات تهیه شود و برای رسیدن به استاندارد کشوری نیازمند 100 میلیون توامن اعتبار هستیم.

وی  با اشاره به اینکه پتانسیل بسیار خوبی در استان برای رشته وزنه برداری وجود دارد، عنوان کرد: به دنبال رایزنی هایی با اداره کل آموزش و پرورش استان برای معرفی رشته وزنه برداری در ساعات ورزش خود، هستیم تا آموزش های اصلی از پایه انجام شود و آینده درخشانی در وزنه برداری استان خواهیم داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بخش بانوان برای اولین بار در کشور حدود یک سال است که آغاز به کار کرده است، گفت:  بخش بانوان با استقبال خوبی مواجه شد و هیات وزنه برداری خراسان شمالی همزمان با پنج استان در کشور آغاز به کار کرد و اکنون این هیئت با داشتن 39 وزنه بردار در بخش بانوان مشغول به فعالیت است.

رئیس هیئت وزنه‌برداری خراسان شمالی با اشاره به فعالیت‌های استعدادیابی این هیئت گفت: بنابه گفته کارشناسان وزنه برداری کشور٬ بالغ بر 80 درصد مردم استان افراد تنومندی هستند. در حال حاضر 22 نونهال در بجنورد و 16 نونهال در فاروج کشف استعداد شدند و در حال فعالیت می‌باشند. اعزام وزنه برداران استان به المپیاد استعداد یابی کشور برنامه ویژه این حوزه می‌باشد.

وی یادآورشد: خراسان شمالی جزو پنج استان کشور است که وزنه برداری بانوان را راه اندازی کرده است تا یک سال گذشته، دوره مربی گری وزنه برداری در این استان برگزار نشده بود اما اکنون ۳۲ مربی و ۳۲ داور در این رشته، کارت دارند.

وی درپایان افزود: جشنواره استعداد یابی وزنه برداری در مرداد یا شهریور در پارک بش قارداش با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، شهرداری و شورای شهر انجام می شود.

انتهای خبر/

خبرنگار : منیژه سهرابی راد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز