تاکید قائم مقام وزیر بهداشت بر توجه ویژه به ارائه خدمات درمان و بهداشت مردم

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۱۲:۰۸:۲۷
کد خبر: ۸۶۰۹۲۰
تاکید قائم مقام وزیر بهداشت بر توجه ویژه به ارائه خدمات درمان و بهداشت مردم
قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خطاب به مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، بر اتحاد و مدیریت در ارائه هر چه بهتر خدمات بهداشت و درمان به مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر ایرج حریرچی در نشست با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به وضعیت اقتصاد کشور، اظهار کرد: امروز با مدیریت جهادی بیش از هر دوره ای اتحاد در ارائه خدمات و کاهش فشار هزینه های سیستم درمان بر زندگی مردم ضرورت دارد.

وی از روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواست تا متناسب با شرایط هر استان، ضمن همدلی و همکاری مجموعه پرسنل راهکارهای افزایش سرانه خدمت بهداشتی و درمانی به مردم را بررسی کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه در شرایط بحران اقتصادی نقش دولت باید پر رنگ تر شود، خاطرنشان کرد: مدیریت در خدمات رسانی به بیماران و خدمات بهداشتی و درمانی در اولویت است.

دکتر حریرچی اضافه کرد: در دهه 50 تا 90 در کشورمان مراجعه سالانه به سیستم درمان و بهداشت سه الی هفت درصد رشد داشته که از دلایل آن می توان به افزایش سن و پیری جمعیت، افزایش سواد، انتظارات بالا، دسترسی بهتر به امکانات بهداشتی و غیره اشاره کرد.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: در این شرایط باید روش های ارزان قیمت درمان را به مردم به ویژه اقشار ضعیف و متوسط ارائه داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه ضمن تاکید بر همدلی میان مسئولان این دانشگاه اظهار کرد: در نوسانات اقتصادی کشور، اولویت ارتقای سطح خدمت به مردم است. 

دکتر سید احمد هاشمی با بیان اینکه خراسان شمالی استانی نو پا بوده و با وجود ارتقای شاخص زیر ساخت های بهداشتی و درمانی نسبت به سال های گذشته نیازمند توجهات ویژه ای در بخش های مختلف از جمله آموزش است، گفت: در این راستا حمایت وزارت بهداشت ضرورت دارد.

دکتر هاشمی با اشاره به سه طرح در آستانه افتتاح این دانشگاه نیز توضیح داد: پروژه دپارتمان قلب بجنورد با 40 تخت آماده بهره برداری و در انتظار تهیه یکسری از اقلام از جمله دستگاه های آنژیوگرافی است.

وی ادامه داد: پروژه های دانشکده دندانپزشکی و nicu بیمارستان بنت الهدی نیز با پیشرفت 98 درصد در انتظار تامین اعتبار نهایی با حمایت وزارت خانه برای بهره برداری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز