اسامی فیلم های منتخب جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر خراسان شمالی اعلام شد

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۲:۳۸:۳۴
کد خبر: ۸۶۲۵۴۵
اسامی فیلم های منتخب جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر خراسان شمالی اعلام شد
سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، گفت: همزمان با برگزاری جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر در این استان ٧١ فیلم منتخب در بخش های مستند، پویا نمایی، داستانی و ١٠٠ثانیه ای اکران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،ابوالحسن حیدری با اعلام این خبر افزود: این فیلم ها از سوی مهران رحمانی، رضا غلامی مطلق، فرهاد سلیمانی، محمد تقی علی آبادی، محمد رضا علی آبادی، ابراهیم مسبوق و رضا خدادادی اعضای هیئت انتخاب جشنواره فیلم روستا و عشایر خراسان شمالی انتخاب شدند.

وی، با بیان اینکه خراسان شمالی با ٩ اثر منتخب بیشترین امتیاز را در بین استان های کشور کسب کرده است، اظهار کرد: فیلم "کی کی" به کارگردانی سعید آقایی، "قارلاواج" به کارگردانی احسان کمالی، " میراث پدری" به کارگردانی علی حیدری، "آبی نیست" به کارگردانی نوح امانی، "رهاب" به کارگردانی ایمان بدری رمضانی، "فیروزه " به کارگردانی روح الله علی آبادی، "دومان" به کارگردانی سیاوش فرهادی، "سوم شخص" به کارگردانی احسان توکلی و فیلم "راه ابریشم" به کارگردانی سجاد اسدی از جمله فیلم های منتخب جشنواره از خراسان شمالی در بخش های مستند و داستانی می باشند.

وی، تصریح کرد: فیلم "عزیز" به کارگردانی سید مهدی موسوی برزکی، "یونس" به کارگردانی سیامک سلیمانی، "فروزان" به کارگردانی میرعباس خسروی نژاد  از تهران از جمله فیلم های منتخب در بخش داستانی به شمار می روند.

حیدری، فیلم های "به خاطریک مشت علف"، "ازپیله تا پرواز" و "صدای پای آب" به کارگردانی محمد علی یزدان پرست، "زنبوردار" به کارگردانی محمد طالبی و "خاک و تاک" به کارگردانی مظفر حسینخانی هزاوه و فیلم"نیایش" به کارگردانی رامین مهاجرانی را از فیلم های منتخب استان مرکزی برشمرد.

وی، فیلم های "سلاخ" به کارگردانی رسول ایران زاد، "اشک باران" به کارگردانی اسماعیل عباسی و "مترسک" به کارگردانی محمدامین محمدپور از استان آذربایجان شرقی انتخاب شدند.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین از انتخاب فیلم های "پل"، "سی میلیون تومان" و "صدای سارا" به کارگردانی رضا جمالی، "درخت آرزو" به کارگردانی مهدی شاداب و مریم صبوری و فیلم "رحیل" به کارگردانی حمید عزیزی از استان اردبیل برای اکران در بخش نهایی جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر خبرداد.

حیدری، فیلم های"ننه هما" و "اورازان(جلال آل احمد) به کارگردانی داوود جلیلی، "نازگل " به کارگردانی محمد رضا دهستانی از استان قم ، "بهای خون" به کارگردانی مرجان خسروی، "استشهادی برای خانعلی" به کارگردانی آرمان قلی پور دشتکی، "تیلا" به کارگردانی مجید ابراهیمیان و مسلم فدایی، "مرده پیچ" به کارگردانی امیرحسین اسیوند و فیلم "آنا" به کارگردانی فرشاد صالحی مورکانی از استان چهارمحال بختیاری را از فیلم های منتخب نام برد.

وی، فیلم های "جلی رازاوه" به کارگردانی منصورعزیزی، "سوز و سور" و "هستی من" به کارگردانی کامران رضایی از استان کرمانشاه، "ضحاک" به کارگردانی محمدی علی هاشم پور،"امی دتر" به کارگردانی زهرا خورشیدی، "شاه رخ" به کارگردانی یاسر خیر، "رکم" و "آینه" به کارگردانی محمد مقیم پور بیژنی از استان مازندران می باشند.

وی، فیلم "برک" به کارگردانی هادی ثابت،"دهسلم" و"ساروو" به کارگردانی محمد عبداللهی از استان خراسان جنوبی، "باوانی(جهیزیه)" به کارگردانی سجاد احمد بیگی از استان ایلام، "اجاق" به کارگردانی علی بلند نظر از استان فارس، "یک روز با شعبون" به کارگردانی فاطمه افخمی، "دغدغه یک زوج کهنسال" به کارگردانی محسن علیدادی از استان اصفهان را از جمله فیلم های منتخب  ذکر کرد.

حیدری، خاطرنشان کرد: فیلم"درون یک چهارچوب" به کارگردانی جعفر صیادی از استان زنجان، "صبح امید" به کارگردانی زهرا ایران نژاد و "قصه های رنگ های قالی" به کارگردانی رحیم کریم زاده از استان گلستان، "امیدسپید" به کارگردانی جمشیدفرجوندفردا، "ذبح" و "عروس باران" به کارگردانی آکوزند کریمی و سامان حسین پور، "پیشکش" به کارگردانی بختیارخلیلی از استان کردستان به عنوان آثار منتخب معرفی شدند.

حیدری، فیلم های "آشنگ"، "تورلیدر" و "هم بازی" را به کارگردانی محمد صادق اسماعیلی از استان کرمان نام برد.

وی، فیلم های"پیشاشو" به کارگردانی رضا مجلسی،"بازگشت" به کارگردانی شهریارپورسیدیان"، "چوپانهای عاشق" به کارگردانی امیرشکر گزارناوی و "درخت مشترک" به کارگردانی حسین غلامی ازاستان گیلان، "گاومیش حیوان نجیبی است" به کارگردانی علی تقی گندمکار، "کنده دگر دود نمی کند" به کارگردانی محمد باقر حنطوش زاده از استان خوزستان و فیلم "خروس وانگ" به کارگردانی رامین الماسی از استان قزوین و "آت چاپار" به کارگردانی محمد مهرآفرین از استان البرز از دیگر فیلم هایی است که برای اکران در جشنواره فیلم روستا و عشایر انتخاب شده اند.

جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از ١٤ تا ١٧ تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

نظر شما