۷.۱ درصد جمعیت استان معتاد هستند

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۰۷:۰۷:۱۷
کد خبر: ۸۶۲۷۷۶
۷.۱ درصد جمعیت استان معتاد هستند
معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی به میزان 7.1 درصدی اعتیاد در جمعیت استان اشاره کرده و گفت: شیوع اعتیاد در بین کارگران استان 33 درصد و در بین دانش آموزان 1.82 درصد است

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ولی الله حیاتی طی نشست خبری  که به مناسبت روز جهانی اعتیاد برگزار شد، گفت: خراسان شمالی در اعتیاد رتبه ششم کشور و در شیوع اعتیاد در جمعیت کارگری رتبه چهارم کشور را دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی ادامه داد: سن اعتیاد در استان 33 سال بوده و بیشترین مصرف را تریاک با 62 درصد به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه افزود: 7.1 درصد از جمعیت استان معتاد هستند که از میانگین کشوری بالاتر است و همچنین شیوع اعتیاد در بین کارگران استان 33 درصد و در بین دانش آموزان 1.82 درصد است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار به دو سند اماده شده در جهت مقابله با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: این سند شامل مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و روان گردان ها و پیشتازان و دیگری سند تحول نظام مدیریت معتادان متجاهر در استان است.

وی با اشاره به حوزه آموزش دانش آموزان هم گفت: در رابطه با نوجوانان و دانش اموزان که آسیب پذیر هستند نیازمند گام های بلندی در حوزه اموزش هستیم و همچنین در حوزه اطلاع رسانی باید گام اساسی توسط رسانه ها برداشته شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت:نخستین عامل شناسایی شده اعتیاد خانواده است، در هر خانواده‌ای که یک معتاد باشد کودکان نیز به سمت اعتیاد گرایش خواهند یافت و بر همین اساس اکنون حوزه آموزش‌های خود را به خانواده کشانده‌ایم.

احمدریواده دومین عامل گرایش به اعتیاد در بین جوانان و نوجوانان را لذت جویی خواند و گفت: باید با ایجاد امکان دسترسی آسان به محیط‌های ورزشی و فرهنگی و هنری، زمینه‌های لذت جویی جوانان و دیگر افراد جامعه به این سمت کشیده شود.

ریواده خاطر نشان کرد: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با همکاری اداره کل بهزیستی استان نیز برگزاری دوره های آموزش خانواده از جمله فرزند پروری را در سطح مراکز بهداشتی محلات تحت تاثیر اعتیاد در سطح استان را برگزار کرده و برگزاری آن ادامه دار است.

وی با بیان اینکه در شاخص درمان، کاهش مرگ و میر معتادان را هم مد نظر داریم، افزود: در این شاخص توانسته‌ایم از رقم 37 نفر در سال 96 به رقم 24 برسیم.

ریواده افزود: بر اساس طرح جامع مبارزه با مواد مخدر باید هر سال جمعیت معتادان 5 درصد کاهش یابد که اکنون به این شاخص رسیده‌ایم و در این بخش 35 درصد کاهش داریم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نیزدراین نشست خاطرنشان کرد:در خراسان شمالی طی سه ماهه نخست امسال 900 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد درحالیکه مقدار کشفیات انواع مواد مخدر در استان طی سه ماهه نخست سال گذشته 636 کیلو و 141 گرم بود.

این مقام مسئول  گفت: طی سه ماهه نخست امسال در سطح استان مبارزه بامواد181 طرح پاکسازی و ارتقای امنیت اجتماعی را در نقاط آلوده به مواد مخدر را اجرایی کرد که در همین زمینه شش باند اصلی تهیه و توزیع مواد شناسایی و متلاشی شد.

سرهنگ غلامی از دستگیری 807 نفر از قاچاقچیان، خرده‌فروشان و معتادان در سه ماهه ابتدایی سال 98 خبر داد و بیان داشت:  87 نفر از قاچاقچیان استان طی سه ماه نخست سال جاری دستگیر شده‌اند که این رقم در در مدت مشابه سال گذشته 633 نفر بوده است و 27 درصد افزایش را در این خصوص شاهد هستیم.

رئیس پلیس مبارزه باموادمخدرخراسان شمالی با بیان اینکه در سال گذشته هزار و 410 نفر در دفتر مشاوره اختصاصی پیشگیری از اعتیاد در پلیس از مشاوره کارشناسان امر برخوردار شدند، اضافه کرد: برگزاری 382 کارگاه آموزش همگانی ویژه یگان‌های انتظامی و مسلح، مدارس، دانشگاه‌ها و محیط‌های کارگری، سازمان‌ها و ادارات دولتی و غیردولتی توسط پلیس در راستای پیشگیری از شیوع مصرف مواد مخدر برگزار گردید.

وی درپایان افزود: درحالیکه طی سه ماهه نخست سال گذشته یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان شناسایی و متلاشی شد.

انتهای پیام/

خبرنگار منیژه سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز