استاندار خراسان شمالی :

اگر یک سوم اعتبارات سفر رهبری هزینه می شد داشته های استان بیش از اکنون بود

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۰۶:۴۰:۴۱
کد خبر: ۸۶۶۵۱۸
اگر یک سوم اعتبارات سفر رهبری هزینه می شد داشته های استان بیش از اکنون بود
استاندار خراسان شمالی سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۱ را بزرگترین سفر به خراسان شمالی دانست و افزود: هزار و ۷۲۹ میلیارد تومان اعتبار درسفر رهبری تصویب شد که بیش از دو سوم آن جنبه اجرایی داشته است و بنده اعتقاد دارم اگر یک سوم اعتبارات باقی مانده نیز در استان هزینه می شد امروز داشته های استان بیش از اکنون بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمدعلی شجاعی در نشست خبری در راستای سفر ریاست جمهوری افزود: سفر رئیس جمهور و هیات دولت تدبیر و امید به استان در سال ۹۴ هم با تصویب ۶۲۵ میلیارد تومان اعتبار همراه بود که تا کنون ۹۷۸ میلیارد تومان به استان تزریق شده است که شاهد تخصیص ۱۵۶ درصدی اعتبارات تعهد شده هستیم.

دکتر شجاعی مطرح کرد: با بررسی مصوبات این دو سفر و بعد از شناختم از استان سه ماه پس از ورودم برگزاری دور دوم سفر ریاست جمهوری را پیگیری کردم تا بتوانیم با بهره مندی حداکثری از این سفر بخشی از نداشته های استان را تامین کنیم.

در ادامه این نشست نماینده عالی دولت در خراسان شمالی پاسخگوی سوالات مختلف خبرنگاران بود که در پاسخ به سوال اول که پروژه های اجرا نشده در دور اول سفر ریاست جمهوری چه خواهد شد؟ و پروزه های خاص این سفر چیست؟ گفت: مصوبات اجرا نشده سفر پیشین رئیس‌جمهور به خراسان‌شمالی مصوبات جدید سفر پیش رو خواهد بود.

دکتر محمدعلی شجاعی افزود: تلاش کردیم مصوبات این سفر در قابل نداشته های استان باشد چرا که در بررسی شهرستان ها به بهره مندی صفر آنان در برخی از شاخص ها مانند فضای فرهنگی و ورزشی مسقف روبرو می شویم که مانند یک بیابان است.

دکتر شجاعی خاطر نشان کرد: در نامه های جداگانه به رئیس جمهور و رئیس دفتر ریاست جمهوری طرح های پیشنهادی استان را اعلام کردم که با اجرای آنها توسعه همه جانبه در استان رقم خواهد خورد.

وی در خصوص تعدادی از این طرح ها بیان کرد: به عنوان مثال بانک ها تا سقف 300 میلیارد تومان در زیرساخت های استان و مسئولیت های اجتماعی هزینه کند و یا صنایع موجود در استان هم به همین میزان اعتبار در مسئولیت اجتماعی مشارکت داشته باشند.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز