در دیدار مدیرعامل بنیاد برکت با استاندار خراسان شمالی پیشنهاد شد؛

شجاعی: شهرستان راز و جرگلان پایلوت اجرای طرح های بنیاد برکت باشد

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۰۶:۴۳:۴۴
کد خبر: ۸۶۶۵۱۹
شجاعی: شهرستان راز و جرگلان پایلوت اجرای طرح های بنیاد برکت باشد
در دیدار مدیرعامل بنیاد برکت با استاندار خراسان شمالی پیشنهاد اینکه شهرستان راز و جرگلان پایلوت اجرای طرح های بنیاد برکت باشد از سوی دکتر محمدعلی شجاعی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمدعلی شجاعی در این دیدار اظهار داشت: پیشنهاد خود را به طور مکتوب به رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ارسال می کنم.

دکتر شجاعی افزود: تعریف کار مشترک و مشخص شدن اینکه در چه زمینه ای استان می تواند با بنیاد برکت در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان تفاهم نامه امضا کند از دیگر درخواست های استان است.

دکتر شجاعی خطاب به مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: هدف استان از اجرای این طرح ها آبادی شهرستان هاست و تاکید دارم از موازی کاری باید پرهیز شود بنابراین برنامه عملیاتی خود را تعریف کنید و بدانید تمام استان تابع برنامه ریزی بنیاد برکت خواهد بود.

وی گفت: شهرستان راز و جرگلان یکی از ۳۱ شهرستان های محروم کشور می باشد که مدل های ایجاد اشتغال بنیاد برکت می تواند در این شهرستان اجرا شود.

دکتر شجاعی تاکید کرد: هدف از حضور بنیاد برکت در شهرستان راز و جرگلان انجام کارهای عمرانی و سخت افزاری نیست بلکه می خواهیم این بنیاد زمینه های ایجاد اشتغال و توسعه را در شهرستان فراهم کند و ایجاد زیرساخت ها با ما به عنوان بخش دولتی است.

دکتر شجاعی خبر داد: ایجاد ۳ هزار اشتغال با تامین اعتبار از ستاد اجرایی فرمان امام(ه) در قالب بنگاه داری، اشتغال خرد و صندوق ها برای خراسان شمالی پیش بینی شده است و این ستاد با حضور در استان مطالعات خود را انجام داده اند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور و هیات دولت به این استان اشاره داشت و تصریح کرد: تمامی معاونان و مدیران خود را موظف کرده ام تا زمان سفر برای اخذ مصوبه و اعتبار به مرکز بروند.

دکتر محمدعلی شجاعی افزود: در دیداری که با دکتر روحانی داشتم گفتم یک نسخه واحد ملی نمی تواند مشکلات تمام استان ها را حل کند.

دکتر شجاعی خاطر نشان کرد: جلسات بسیاری خوبی در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مورد خسارت های وارد شده به استان در سیل اخیر برگزار شد و یکی از جلسات روان بود.

وی اشاره داشت: در چهل سال گذشته دولت های مختلف قوانین و مقررات مختلفی را تولید کرده اند که موجب شده است بخش خصوصی کار نکند و همچنین بیشترین اعتبارات در بخش پرداخت حقوق کارکنان هزینه می شود که برای مردم خروجی ندارد.

دکتر شجاعی گفت: در سیستم کار بنیاد برکت این موانع اداری وجود ندارد.

استاندار خراسان شمالی در ادامه سخنان خود سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان را در سال ۹۱ نقطه عطفی برای توسعه استان توصیف کرد و گفت: در تایید و اجرای مصوبات این سفر در تمامی حوزه ها دانایی بر اجرا مسلط شد و از نظر پراکندگی پروژه ها و اجرا موجب رشد استان در بسیاری از شاخص ها شد.

در ادامه این دیدار مدیرعامل بنیاد برکت کشور هم اظهار داشت: حضور ما در استان ها و شهرستان ها بدون هماهنگی با استانداران و فرمانداران نخواهد بود.

سعید جعفری افزود: با توجه به بروکراسی های اداری امروز هدف دستگاه های اجرایی خودشان هستند اما در بنیاد برکت تلاش کردیم از زمان تاسیس تا کنون با وجود افزایش حجم کارها تعداد کارکنان تفاوت زیادی نکند که به اعتقاد بنده رویکرد موفقی است.

جعفری افزود: رویکرد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) رویکرد کاری است و مدل توسعه در روستاها تعاملی است.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز