پذیرش داشجویان بین المللی، زمینه ساز ارتقای آموزش است

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۰۸:۴۷:۳۵
کد خبر: ۸۶۷۶۵۸
پذیرش داشجویان بین المللی، زمینه ساز ارتقای آموزش است
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به میزبانی از هشت دانشجوی کشور اوکراین گفت: پذیرش داشجویان بین المللی، زمینه ساز ارتقای آموزش و افزایش سطح اطلاعات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر سید احمد هاشمی در جلسه دیدار با دانشجویان اوکراینی که به منظور طی کردن دوره آموزشی یک ماهه در بجنورد اقامت دارند، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تنها دانشگاه در استان است که تجربه بسیار خوبی در زمینه پذیرش از دانشجویان بین المللی به دست آورده است.

وی ضمن خیر مقدم به دانشجویان کشور اوکراین، خاطرنشان کرد: این میزبانی زمینه افزایش اطلاعات، تبادل فرهنگ و دانشجو با کشور مقابل، تبادل تجربیات و در نهایت پیشرفت آموزش را منجر می شود.

دکتر هاشمی با بیان اینکه جای خوشبختی است که برای نخستین بار میزبان هشت دانشجو پزشکی از کشور اوکراین بوده ایم، اضافه کرد: در سیاست های وزارت بهداشت نیز نسبت به پذیرش دانشجوی از کشور های دیگر تاکید ویژه ای شده است.

وی گفت: این ارتباطات باعث می شود سایر دانشگاه‌ها از توانمندی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بهره ببرند و از این پتانسیل در پیشبرد اهداف نظام عالی آموزش و بهداشت استفاده شود.

نماینده دانشجویان پزشکی کشور اوکراین نیز در این دیدار ضمن ابراز رضایت از حضور در کشور ایران و آشنایی با زیبایی های طبیعت خراسان شمالی، اظهار کرد: کشور ایران در زمینه علوم پزشکی پیشرفته است و تجربیات جدیدی را از زمان حضور در این استان به دست آورده ایم.

کاترینا کالاشیک با اشاره به اینکه اساتید و دانشجویان دانشگاه با صبر و علاقه توضیحات سر فصل های آموزشی را ارائه می‌دهند، اضافه کرد: در همه حال مسئولان این کشور به فکر رضایت دانشجویان هستند.

مارگریتا پرودنکو نیز با بیان  اینکه حضور در هر بخش از بیمارستان ها به نوعی جذاب است، گفت: حضور در بخش اطفال و جراحی تجربیات و آموزش های بسیار خوبی را در اختیارمان گذاشته است.

وی ادامه داد: در اوکراین دانشجویان رشته پزشکی فرصت کمتری برای حضور در اتاق عمل پیدا می کنند.

الیزابت سومکینا نیز اظهار کرد: هر یک از دانشجویانی که حتی زبان نمی دانند، سعی در برقراری ارتباط داشته و سعی می کنند میهمانان راحت باشند.

وی گفت: زیباترین مکان در ایران حرم امام رضا(ع) و بهترین غذای ایرانی نیز  کباب است.

سومکینا ادامه داد: پس از بازگشت به کشورش از دوستان و دانشجویان رشته پزشکی می خواهد که برای کسب تجربه و دریافت آموزش های پزشکی به کشور ایران سفر کنند.

بر پایه این گزارش در پایان این جلسه که با حضور دکتر نظری معاون درمان، دکتر صفدری معاون آموزش و سایر مسئولان دانشگاه برگزار شد، نماد فرهنگی کشور اوکراین از سوی یکی از دانشجویان کشور اوکراین به دکتر هاشمی سرپرست دانشگاه اهدا شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز