همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۲:۲۹:۵۴
کد خبر: ۸۷۰۱۰۳
همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان
همایش استانی تکریم امامزادگان، با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی، رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در محل شبستان امامزاده سیدعباس علیه السلام بجنورد برگزارشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بقاع متبرکه پایگاه اصلی نشر معارف دینی و قرآنی محسوب می شود چرا که کارکردهای مختلفی در حوزه اجتماعی و قرآنی دارد.

حجت الاسلام سید مصطفی حسینی  در همایش امامزادگان که در محل آستان مقدس امامزاده سید عباس (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در تلاش است تا بقاع متبرکه به عنوان خانه اهل بیت (ع)، پایگاهی باشد برای نشر قرآن کریم.

حسینی تصریح کرد: به منظور کاهش آسیب های اجتماعی هیچ راهی جز نشر معارف قرآنی و اهل بیت (ع) وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هر چقدر به قرآن نزدیک شویم به سبک زندگی و سیره ائمه اطهار علیهم السلام هم نزدیک می شویم، بر تعمق، تدبر، فهم و عمل به قرآن کریم تأکید کرد

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، قرآن خواندن را یکی از وظایفی دانست که برای ما تعریف شده و گفت: ما که خود را علوی، فاطمی و حسینی می دانیم آیا هر روز قرآن را تلاوت می کنیم؟ در صورتی که امام رضا علیه السلام که ما خود را ارادتمند ایشان می دانیم هر سه روز یک بار قرآن را ختم می کردند.

وی افزود: تمام فعالیت های فرهنگی و قرآنی که قابل تعریف است در بقاع متبرکه استخراج شده اما با توجه به اختلاف سطوحی که وجود دارد تمام امامزادگان از وضعیت یکسانی برخوردار نیستند به طوری که برخی در مرکز و برخی در حاشیه شهر قرار دارند، بنابراین براساس موقعیت امام زاده ها فعالیت فرهنگی متناسب تعریف می شود.

وی خاطرنشان کرد:به عنوان پایگاه نشر سیره اهل بیت(ع) یاد کرد و از این رو به فلسفه زیارت و حضور در امامزادگان که همان آشنایی با معارف اهل بیت(ع) است، پرداخت و از اهل بیت(ع) به عنوان  معلمان، مترجمان و مفسران نام برد.حجت الاسلام «حسینی» این را هم گفت که هر آن چه از رفتار، گفتار و کردار ائمه معصومین(ع) مشاهده می شود، منطبق بر قرآن است و از این رو ارادت کلامی به ائمه اطهار(ع) کافی نیست و لازم است همواره پیرو عملی سبک و سیره آن بزرگان باشیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برنامه های متناسب با موقعیت امامزادگان در حال تدوین است.

حسینی با بیان اینکه مباحث قرآنی از تنوع زیادی برخوردار است، اظهار کرد: برخی از استان ها همچون خراسان رضوی، قم، اصفهان و تهران قُله قرائت حفظ قرآن در کشور هستند که الگو برداری از آنها ضروری است.

نماینده ولی فقیه استان خراسان شمالی نیز دراین همایش گفت: استکبار می خواست در این 40 سال ما را زیر سلطه خود ببرد اما زیر سایه قرآن زندگی کردیم که این از برکات انقلاب است. امام جمعه بجنورد، قرآن را چراغ راه دانست و به فیوضات آن در قالب جلسات قرآن اشاره و آن را نشانه ای از به صحنه آمدن قرآن بیان کرد و از این رو به این مقوله که  فضای کشور ما قرآنی شده است پرداخت و بر دست کم نگرفتن  ظرفیت های قرآنی استان تاکید کرد.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه امروز قرآن در صحنه است و به عنوان چراغ راه می درخشد، گفت: یکی از فیوضات، همین جلسات قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان بود که از شبکه های ملی و استانی هم پخش می شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تبدیل بقاع به قطب های فرهنگی، تربیت حافظان قرآن کریم و ترویج سبک زندگی اسلامی را 3  اقدام در دستور کار این اداره کل بیان کرد.

وی خطاب به هیئت امنای امامزادگان تأکید کرد: تلاش کنید با اجرای برنامه ها و فعالیت های اقتصادی و درآمد زا، رونق اقتصادی بقاع متبرکه شتاب بگیرد.

حجت‌‌الاسلام «آسوده»، اجرای طرح های اقتصادی در بقاع متبرکه را از دیگر اقدامات اعلام کرد و گفت: هم اکنون با هدف اشتغال زایی و تحقق شعار رونق تولید، کشت زعفران در فاروج، پرورش کرم ابریشم در شیروان، کشت پسته و زعفران در اسفراین و چندین طرح توسعه ای و درآمدزایی در بقاع متبرکه سایر شهرستان ها اجرا شده است.

درپایان این همایش از فعالان و خادمان قرآنی تجلیل شد.

انتهای خبر/

سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز