با دستور رئیس جمهور انجام شد؛

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۰ طرح و پروژه زیربنایی و صنعتی و اقتصادی در استان خراسان شمالی

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۱۹:۳۰:۵۴
کد خبر: ۸۷۱۰۰۲
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۰ طرح و پروژه زیربنایی و صنعتی و اقتصادی در استان خراسان شمالی
رئیس جمهور در جریان سفر به استان خراسان شمالی دستور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۰ طرح و پروژه زیربنایی و صنعتی و اقتصادی را در سطح استان صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی به صورت ویدئو کنفرانس ۲۹ طرح و پروژه را افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه را در سطح استان خراسان شمالی صادر کرد.

در این مراسم وزرا و معاونین رئیس جمهور از محل پروژه‌ها گزارشی از آخرین وضعیت طرح‌های آماده افتتاح و طرح‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود، ارایه کردند.

برای افتتاح و آغاز عملیاتی این پروژه‌ها ۲ هزار و ۶۳۳ میلیارد تومان و ۵۹۴ میلیون یورو اعتبار ارزی اختصاص یافته است و پیش‌بینی شده که از طریق این طرح‌ها و پروژه‌ها برای بیش از ۱۳ هزار و ۲۲۰ نفر اشتغال ایجاد شود.

افتتاح سد و شبکه آبیاری و زهکشی چندیر، افتتاح طرح تکمیل و ارتقاء تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اسفراین، افتتاح شبکه جمع‌آوری فاضلاب و ایستگاه پمپاژ شهرک ولیعصر بجنورد، افتتاح طرح شبکه آبیاری و زهکشی غلامان، افتتاح طرح تولید شمش آلومینیوم جاجرم، افتتاح فاز یک مجتمع ذوب و نورد فولاد آلیاژی کیمیای صبا، افتتاح طرح تولید اسید سولفوریک و سولفات آمونیوم، افتتاح ۵۰ پروژه آبیاری تحت فشار در سطح ۵۴۲۰ هزار هکتار، افتتاح ۳ طرح بزرگ صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی کشاورزی، افتتاح ۲ پروژه مهم در بخش راه‌آهن و بزرگراه استان، افتتاح ۷۰ کیلومتر از بزرگراه بجنورد جنگل گلستان، افتتاح ۴ طرح بازآفرینی شهری و افتتاح دانشکده دامپزشکی بجنورد، از جمله طرح‌ها و پروژه‌هایی بود که در حوزه‌های مختلف نیرو، صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، راه و شهرسازی و بهداشت و درمان در شهرهای مختلف استان خراسان شمالی به افتتاح رسید.

رئیس جمهور در این مراسم همچنین دستور آغاز عملیات اجرایی، ۳ هزار هکتار سیستم آبیاری نوین، ۲ مجتمع بزرگ دامپروری، فاز دوم مجتمع ذوب فولاد آلیاژی کیمیای صبا، سد دربند و مخازن ذخیره آب شرب ۱۳ شهر استان را صادر کرد.

در این مراسم همچنین ۲۸ توافق که در قالب ۱۷ تفاهمنامه در حوزه سرمایه‌گذاری با بانک‌ها و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان و ۶۳۸ میلیون دلار و ۱۵۴ میلیون یورو و ۹۱ میلیون درهم، منعقد شده است در حضور رئیس جمهور توسط استاندار و مدیران عامل بانک‌ها و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری به امضاء رسید.

تفاهمنامه با ایمیدرو، تفاهمنامه با بانک‌های عامل ملی، سپه، صادرات، کشاورزی، پست بانک، مسکن و توسعه تعاون، تفاهمنامه با بانک صنعت و معدن ایران، تفاهمنامه با مؤسسه مالی و اعتباری ملل، تفاهمنامه با مرکز ملی فرش، تفاهمنامه با صندوق کارآفرینی، تفاهمنامه با گروه عمران و توسعه شایگان و تفاهمنامه با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تفاهمنامه‌هایی بود که در این مراسم در حضور رئیس جمهور و در راستای توسعه روزافزون استان خراسان شمالی به امضاء رسید.

 

نظر شما