استاندار خراسان شمالی:

استان در مسیر جهش توسعه قرار دارد

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۰۸:۵۷:۴۷
کد خبر: ۸۷۲۶۰۵
استان در مسیر جهش توسعه قرار دارد
استاندار خراسان شمالی گفت: انجام یا عدم انجام سرمایه گذاری در طول تاریخ اتفاقی نیست یک سری شاخص ها باید انباشته شود تا آبادانی ایجاد شود و عدم این مسئله منجر به نابودی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمد علی شجاعی در برنامه زنده شب های اترک اظهار داشت :با سفر رییس جمهور به این استان و مصوبات خوب آن این استان در مسیر جهش توسعه قرار گرفته است و در این مسیر یکی از مهم‌ترین شاخص‌های که یک کشور برای توسعه به آن نیاز دارد ایجاد آرامش است.

وی افزود: از زمانی که مسئولیت اداره این استان را به دست گرفتم تمام اجزای حاکمیت در کنار هم بوده و ما باید کنار یکدیگر باشیم که این موضوع در حال حاضر عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: برای تامین مالی طرح ها و پروژه ها با حوزه بانک ها ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده که این رقم بسیار قابل توجه است. وی ادامه داد: معادل ۶۳۸ میلیون دلار،۱۵۴میلیون یورو و یک میلیون درهم به اضافه ده هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری مستقیم توسط شرکت های بزرگ کشور انجام می شود.

شجاعی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار ریالی و ارزی برای سرمایه گذاری در این استان امضا شده است همچنین تفاهم نامه ای با بانک کشاورزی به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان امضا شده که بخش کشاورزی جزو پیشران های اقتصادی استان ماست و موسسه مالی اعتباری ملل نیز ۲۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و کشاورزی خواهد داشت.

وی بیان کرد:برخی از شرکت‌های بزرگ مستقیماً در این استان سرمایه گذاری خواهند کرد به طور مثال ما با شرکت هیدرو نزدیک به ۳ یا ۴ هزار میلیارد تومن با قرارداد امضا کردیم.

شجاعی افزود: از ۲۰ هزار میلیارد تومان هشت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری قطعی توسط شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری است که در حال حاضر مناسبات ورود این شرکت های بزرگ را در استان فراهم خواهیم کرد این موضوع در ایجاد اشتغال جهش درآمدی برای مردم ایجاد می کند .

وی تصریح کرد: در این میان حضور مردم در صحنه می تواند بسیار موثر باشد چرا که مردم می‌توانند با ایجاد تعاونی در حوزه‌های مختلف به این بخش کمک موثری کنند. وی افزود: همایش بین‌المللی سرمایه گذاری با حضور سرمایه گذاران خارجی در این استان برگزار می‌شودکه خروجی این همایش ماندگاری چندین سرمایه گذار در این استان است و باید از این ظرفیت های مالی ایجاد شده به درستی استفاده کرد.

استاندار خراسان شمالی در ارتباط با راه آهن جوین به اسفراین و جاده بجنورد به جنگل گلستان نیز گفت: برای عملیاتی شدن آن زمانبندی تعیین شد که البته نقش وزیر کشور در تصویب این پروژه ها بسیار حائز اهمیت است اتمام برخی از پروژه‌ها به پایان دولت منوط شد که البته بنده اتمام ان را به ایام دهه فجر امسال موکول کردم. و تمام پروژه هایی که در سفر رئیس جمهور به این استان تعریف شده است در زمان بندی دو ساله به اتمام خواهد رسید.

دکتر شجاعی در خصوص آخرین وضعیت فاز دوم پتروشیمی استان نیز گفت : برای فاز دوم پتروشیمی جلسات ویژه برگزار و نامه های ویژه ای به تهران ارسال شدکه البته اقدامات اجرایی در این خصوص انجام شده است به طوری که رییس جمهورر، رییس دفتر رییس جمهور و همگی پیگیر هستیم تا این موضوع را به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: رییس جمهور دستور قطعی مبنی بر اجرایی شدن این پروڗه را داده اند هرچند عمده تجهیزات پتروشیمی باید از خارج کشور وارد شود نگرانی این بود که باتوجه به شرایط بین المللی فعلی، امکان این سرمایه گذاری به دلیل تحریم ها وجود ندارد اما در هر صورت این پروڗه باید انجام شود و شستا هم پای کار آمده است. دکتر شجاعی افزود: البته رییس جمهور دستور دادند جبران عدم اجرای این پروڗه دیده شود.

استاندار خراسان شمالی همچنین از حضور وزیر ارتباطات و دومعاون رییس جمهور در هفته های آتی خبر داد و گفت:امسال ۱۶۰میلیارد تومان به دستور وزیر ارتباطات برای این استان اعتبار تخصیص می یابد و در دو سال دوبرابر این رقم برای حوزه ارتباطات استان هزینه خواهد شد و همچنین دستور سیصد کیلومتر ایجاد فیبر نوری را نیز داده اند که حضور مستمر مسئولان کشوری به نفع مردم استان خواهد بود.

دکتر شجاعی در ارتباط با خرید تیم فوتبال خونه به خونه نیز گفت: وقتی به حوزه های اجتماعی و فرهنگی نگاه می کنیم باید بپذیریم که استان غیربرخورداری هستیم و جوانان ما حق دارند از ما گله مند باشند ، زیرا ما یک سری نهی هایی در حوزه فرهنگی برای جوانان داریم اما از آن طرف امکاناتی برای انان فراهم نکرده ایم.

وی ادامه داد: به طوری که در برخی شهرستانها سرانه ورزشی ما صفر است ما باید شروع کنیم و در این راستا توسعه یعنی رشد همه جانبه تلقی می شود بدین معنا که همه بخش ها باید باهم رشد داشته ‌‌باشند و من سوالم از برخی افراد این است که مگر سایر استانها که ده برابر ما تیم ورزشی دارند و صدها میلیارد تومان در حوزه ورزشی هزینه می کنند یا آنها مشکلات دیگری ندارند؟در کنار این مشکلات نشان داده اند که حوزه ورزش حوزه با اهمیتی است و این کار را حتما انجام خواهم داد. شجاعی خاطرنشان کرد: زیرا در استان دیگر که این کار را انجام داده بودم که مخالفانی داشتم در حالیکه بعدها وارد این مقوله شدند.

وی تصریح کرد:برای جوانان بومی این تیم را وارد استان کردم که در ابتدای راه نیازمند کمک هستیم که با ورد این تیم علاوه بر ایجاد اشتغاله، توریست ورزشی نیز وارد استان می شود و با این کار وظیفه خود را در حوزه ورزش انجام میدهیم.

وی همچنین در ارتباط با بیست و دومین جشنواره تولیدات صداوسیما به میزبانی خراسان شمالی نیز گفت:برگزاری این جشنواره کمک زیادی به دیده شدن استان در سطح ملی خواهد کرد این جشنواره و جشنواره هایی از این قبیل باید در استان انجام شود که برای رسیدن سریع تر به توسعه به چنین اقداماتی نیازمندیم.

استاندار خراسان شمالی گفت:تمام قد از تمام مردم استان برای حضور و استقبال از رییس جمهور قدردانی میکنم این مردم به نمایندگی از ملت بزرگ ایران حضور یافته بودند که بگویند ارتباط بین ما و نظام و حاکمیت ناگسستنی است.

دکتر شجاعی افزود:نگاه به سفر رییس جمهور در این برهه حساس نگاه بین المللی بود و مردم خراسان شمالی به نمایندگی از تمام ملت این وظیفه را به خوبی انجام دادند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز