۲۱ درصد از افراد بالای ۳۰ سال در استان، در مرحله پیش فشار خون قرار دارند

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۳:۱۵:۱۲
کد خبر: ۸۷۳۹۱۷
۲۱ درصد از افراد بالای ۳۰ سال در استان، در مرحله پیش فشار خون قرار دارند
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به نتایج طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، گفت: 21 درصد از افراد بالای 30 سال در این استان، در مرحله پیش فشار خون قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر افشین دلشاد اظهار کرد: در طول اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در خراسان شمالی، 255 هزار نفر مورد سنجش فشار خون قرار گرفتند که 49 درصد از این افراد فشار خون طبیعی داشتند.

وی ادامه داد: 21 درصد از افرادی که در طول اجرای طرح در این استان فشارشان اندازه گیری شد، در مرحله پیش فشار خون قرار داشتند یعنی فشار آن ها عددی میان 120.80 روی 140.90 بوده است.

دکتر دلشاد خاطرنشان کرد: این افراد در معرض ابتلا به فشار خون بالا قرار دارند لذا ضمن رعایت رژیم غذایی و ورزش، میزان مصرف نمک را به حداقل کاهش دهند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه اضافه کرد: 29 درصد از افراد دیگر از جمعه هدف نیز مشکوک به فشار خون بودند که توصیه شد برای تعیین وضعیت خود به پزشک مراجعه کنند.

دکتر دلشاد افزود: در طول اجرای طرح 669 بیمار مبتلا به فشار بالا در خراسان شمالی، فوری به پزشک ارجاع داده شدند.

گفتنی است طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از تاریخ هفدهم خردادماه تا پانزدهم تیرماه در سراسر کشور اجرا شد که در قالب آن فشار افراد بالای 30 سال، زنان باردار و بیماران کلیوی به عنوان جامعه هدف، اندازه گیری شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز