سلول‌های بنیادی و گیاهان دارویی، پتاسنیل ویژه خراسان شمالی

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۲:۴۳:۴۹
کد خبر: ۸۷۴۹۸۸
سلول‌های بنیادی و گیاهان دارویی، پتاسنیل ویژه خراسان شمالی
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: مراکز تحقیقاتی این دانشگاه فعالیت‌های تحقیقاتی خوبی را در حوزه گیاهان دارویی بومی منطقه و سلول های بنیادین به ثبت رسانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر سید احمد هاشمی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: تحقیقات در حوزه کشت گیاهان دارویی و فرآوری این محصول از دغدغه‌های مهم معاونت علمی و فن آوری رئیس جمهور است که در این حوزه دانشگاه گام های خوبی برداشته است.

وی همچنین از آمادگی دانشگاه برای ایجاد فاز دوم واحد کشت سلول های بنیادی در استان خبر داد.

دکتر هاشمی ادامه داد: فاز نخست این واحد کلید خورده است و امر آموزش نخبگان نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت معاون فناوری رئیس جمهور با کشت و تکثیر سلول های درمانی در خراسان شمالی، می توانیم بیمارانی که دچار زخم بستر شده و نیاز به جایگزینی پوست دارند، بیماران زخم دیابت، سوختگی و درد مفصل را با استفاده از این تکنولوژی مداوا کنیم.

دکتر هاشمی ادامه داد: در حوزه دانش بنیان تفاهم نامه هایی با دانشگاه بجنورد و 10 دانشگاه علوم پزشکی مطرح در کشور از جمله مشهد و تبریز امضا شده است که با بسترسازی زمینه تبادلات علمی میسر می شود.

وی به موضوع آموزش در حوزه دانش بنیان اشاره کرد و گفت: مدرسه تابستانه ای شهریورماه برگزار می شود که در قالب آن علاقمندان به این حوزه از جمله دانشجویان رشته پزشکی، به‌صورت تئوری و عملی آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سفر یک ماهه دانشجویان پزشکی اوکراین به بجنورد، این دوره آموزشی ارائه شد، اضافه کرد: نتایج حاصل از برگزاری دوره آموزش سلول های بنیادی بسیار قابل توجه بود و به اذعان دانشجویان این دوره با این کیفیت علمی، در اوکراین وجود ندارد.

دکتر هاشمی پتاسنیل ویژه خراسان شمالی در علوم سلول‌های بنیادی و گیاهان دارویی را فرصتی برای توسعه و درآمدزایی دانست و یادآور شد: با توسعه این بخش می توان در حوزه بین الملل بهره خوبی برد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز