معاون اقتصادی استاندار:

سخت گیری بی مورد مراجعه کننده ها را خسته می کند

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۳:۰۴:۳۶
کد خبر: ۸۷۵۵۶۱
سخت گیری بی مورد مراجعه کننده ها را خسته می کند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: تولید پوشاک اشتغال آفرین، زودبازده و پربازده است باید برای رونق این کسب و کار در استان تلاش شود چرا که ظرفیت و پتانسیل زیادی نیز برای گسترش آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،محمود قنبری در جلسه زنجیره پوشاک این استان اظهار داشت: همراهی زیر مجموعه ها در برخی از بانک ها و دستگاه های اجرایی این استان ضعیف است، حتی در اموری که مدیران آنان قول همکاری را می دهند سخت گیری بی مورد می کنند.

وی افزود :مدیران و مسئولان رده بالا برای انجام امور تلاش می‌کنند اما متأسفانه در زیر مجموعه سخت گیری می‌شود و حتی برخی اوقات ما را نیز با قانون و تبصره برای انجام نشدن کار قانع می‌کنند. وی افزود: باید دنبال حل مشکلات و راه برای کمک مراجعه کننده ها باشیم اما بعضاً در برخی از دستگاه‌ها و بانک‌ها دنبال انجام نشدن کارها هستند در حالی که مدیر آن مجموعه برای انجام کار تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی از کارشناسان و مسئولان در رده‌های پایین‌تر روند امور را بسیار طولانی و پچیده می‌کنند گفت: با توجه به مسائل و مشکلات جامعه هم اکنون باید برای رفع مشکلات و چالش‌ها دنبال راه‌های آسان باشیم، سخت گیری بی مورد مراجعه کننده ها را خسته خواهد کرد.

قنبری افزود: بعضاً برخی از بانک‌ها افزایش مصارف از منابع را مطرح می کردند که ما حتی از مسئولان کشوری آن بانک ها توانستیم تا ۶ برابر نیز برای دریافت تسهیلات تقاضا کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی بر آموزش و حرفه ای عمل کردن در صنعت پوشاک تاکید کرد و افزود: برنامه های آموزشی در این زمینه باید جدی گرفته شود و در کنار این امر به مسائل فروش و بازار یابی نیز نگاه شود.

وی از بانک ها خواست تا به تولید کننده ها در حوزه پوشاک سرمایه در گردش اختصاص دهند و افزود: با توجه به مسئال و مشکلات بحث بازار هم اکنون این قشر باید حمایت شوند، با فروش محصول تسهیلات را پرداخت خواهند کرد اما باید گردش مالی داشته باشند. گفتنی است تولید کننده های پوشاک در این جلسه، کمبود سرمایه در گردش، بازار فروش، مسائل بیمه ای را از جمله مشکلات حوزه خود عنوان کردند.

نظر شما