معاون رییس جمهور :

نگاه دولت به حوزه زنان،برنامه محوری است

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۱۳:۲۵:۱۲
کد خبر: ۸۷۷۸۷۹
نگاه دولت به حوزه زنان،برنامه محوری است
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: یکی از مهم‌ترین رویکردهای ما در دولت دوازدهم نگاه برنامه‌ای به حوزه زنان است که سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در خراسان شمالی رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر معصومه ابتکار در آغاز سفر یکروزه خود به خراسان شمالی در فرودگاه بجنورد و در جمع خبرنگاران استان گفت: برنامه هایی در خصوص کارآفرینی جهت ارتقای توانمندی حوزه زنان و اشتغال کارآفرینی، اجرای مرحله دوم طرح گفتگوی خانواده و تاب آوری اجتماعی برای این استان خواهیم داشت که امیدواریم اجرای این طرح ها استمرار یابد.

وی در ارتباط با تحقق ۳۰ درصدی حضور مدیران زن در دولت و استان‌ها نیز افزود: این موضوع در حال پیگیری است و نتیجه آن در هفته دولت با ارائه کارنامه ای در این خصوص نهایی و اعلام خواهد شد .

دکتر ابتکار در ارتباط با حضور زنان در ورزشگاه ها نیر گفت: با توجه به مناسب سازی هایی که در ورزشگاه انجام شده از جمله جداسازی ورودی ها مسیرها و محل نشستن تماشاگران به زودی شاهد حضور زنان در ورزشگاه ها خواهیم بود .

وی همچنین در خصوص برقراری مرخصی های ۹ ماهه و پاس شیر برای زنان شاغل بعنوان مشوق نیز خبر داد و گفت : این مشوق ها باید در بخش خصوصی نیز اجرا شود که هم اکنون پیگیر این موضوع هم هستیم.

گفتنی است: حضور در نشست فعالان حوزه زنان و خانواده وسازمانهای مردم نهاد وهمایش "رد پای آب" ،حضور در شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان شمالی و امضای تفاهم نامه های ساخت هنرستان شبانه روزی در راز وجرگلان ،ایجاد اندیشکده و تقویت رشته های دانشگاهی دختران دانشگاه کوثر و طرح توانمندسازی اجتماع محور بانوان بازدید از بند نسوان زندان بجنورد و چند طرح مهارت آموزی و اشتغال وبازدید از طرح های کارآفرینی دو بانوی شیروانی و فاروجی از اهم برنامه های سفر یکروزه دکتر ابتکار به استان خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز